-
Kontrkultūra: Emo
Īss matu griezums vairāk raksturīgs puišiem, meitenes veido frizūras no gariem matiem. Meitenes dažkārt veido bērnišķīgas frizūras - mati saņemti ar matu gumiju "astītēs", sasprausti ar košām sprādzēm sirsniņu formā.
Emo valkā apģērbu melnos un rozā toņos, izmantojot abas šīs krāsas. Apģērbā vērojams arī šo krāsu veidots ornamentāls raksts, lielākoties šaha galdiņa raksts. Reizēm izmanto platu joslu rakstu. Apģērbu bieži vien rotā emo grupu nosaukumi, lauztu siržu attēli. Dažkārt apģērbā parādās arī baltā krāsa. Melnā krāsa raksturo depresīvo noskaņojumu, atšķirtību, rozā - priecīgos brīžus, šī krāsa kalpo kā izaicinājums vispārējam drūmumam.
Tipisks emo apģērbs - augumam piegulošs T-krekls, šauras džinsu bikses melnā vai pelēkzilā krāsā, melna vai rozā josta, kas rotāta ar kniedēm, ķēdītēm, lielu sprādzi ar emo simboliku, kedas ar melnām vai košām kurpju auklām, ap kaklu melnbalti rūtains lakats.
…
Emo ir jaunākā no pusaudžu subkultūrām. Īpaši tuva 13 – 19 gadus veciem jauniešiem, kas cenšas izcelties ar ekstravagantu grimu, melnām un rozā drēbēm, pīrsingiem. Emo ir bērni, kuriem negribas pieaugt. Melnā krāsa aizsargā, bet rozā vēsta, ja iekšēji viņi joprojām ir nevainīgi, sentimentāli un ļoti bērnišķīgi. Šie jaunieši samērā vēlu izmēģina seksuālas attiecības, viņi nav gatavi sastapties ar reālās pasaules izaicinājumiem. Vismaz šobrīd vēl ne. Emo kultūras pamatprincips - emociju izrādīšana. Emo raksturīga pašizpausme, pretošanās netaisnībai, emocionāla pasaules uztvere, romantisms, cēlas, tīras mīlestības jūtas. Lielākoties emo ir jūtīgs, viegli ievainojams, depresīvs cilvēks. Šīs īpašības izveidojušas emo stereotipu kā raudulīgu puisi vai meiteni. Dažkārt emo salīdzina ar gotiem, jo abām šīm kustībām ir līdzīgas iezīmes - nāves romantizēšana, depresivitāte, melnās krāsas izvēle apģērbā. Emo kultūras pētnieki secinājuši, ka šīs kultūras pārstāvjiem ir liela nosliece uz pašnāvību. Emo stilam raksturīgas melodiskas, romantiskas, nostaļģiskas, liegi skumjas kompozīcijas, ekspresīvi dziesmu teksti, kas vērsti uz cilvēku, viņa emocijām un pārdzīvojumiem. Īpaši populārs šis stils kļuva 2000. gadu sākumā. Emo savu lielāko popularitāti sāka gūt 2000. gadu sākumā, kad žanrs parādījās popkultūrā ar poppanka grupu Jimmy Eat World un dashboarding un apakšžanra screamo parādīšanos.
