-
Sadales kanāli uzņēmumā SIA "Stārastāni"
Evaluated!Research Papers14 Economics, Business, Marketing, Advertising
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Uzņēmuma makroekonomiskās situācijas raksturojums | 4 | |
Preces raksturojums | 5 | |
Sadales stratēģijas noteikšana | 10 | |
Sadales kanāla veida izvēle | 11 | |
Sadales kanāla izvērtēšana | 12 | |
Sadales partneru izvēle | 14 | |
Sadales kanālu ietekmējošo faktoru raksturojums | 15 | |
Transportēšana un uzglabāšana | 16 | |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 19 | |
Pielikumi | 19 |
Šajā projektā esmu īsi aprakstījusi SIA „Stārastāni” izveidošanās, tās lietas, ar kurām nodarbojas šīs uzņēmums, ko ražo un ko pārdod. Vai šī firma pārdod tikai tās preces, kuras ražo, vai arī iepērk no vairumtirgotājiem un darbojas kā mazumtirgotājs, kāda ir tā vieta makroekonomikā. Par to, ka lielāko daļu no tām precēm, ko uzņēmums ražo ir pieņemts tautsaimniecībā uzskatīt par pirmās nepieciešamības precēm, protams, ja pircējam ir automobilis. Kā arī esmu aprakstījusi kas tās ir par precēm un kāda ir lietošanas instrukcija. Vēl, sīkāk ir aprakstīti sadales kanāli – cik daudz konkurentu uzņēmumam ir, cik liels ir preču sortiments, kādi tam ir starpnieki, ar ko transportē un kur glabā, salīdzinājums starp ienākumiem un izdevumiem, kādas ir kontroles iespējas u.c. Kā arī pašās beigās ir pielikums, kur ir ražoto preču etiķetes.
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību (turpmāk tekstā SIA) „Stārastāni” ir daudznozaru uzņēmums, kas izveidots 2000 gadā reorganizējot zemnieku saimniecību „Stārastāni” (dibināta 1992.gada 7. aprīlī ) un apvienojot SIA „Nīla”, SIA „Agroserviss-AN” un SIA „Rondo” kapitāla daļas. Uzņēmumu dibinātāji ir Elmārs Vīgants un Andris Konošonoks. Sākotnēji uzņēmums nodarbojas ar degvielas mazumtirdzniecība degvielas uzpildes stacijās (DUS Aizkraukle, DUS Nereta) un degvielas vairumtirdzniecība, papildus darbojas valūtas maiņās punkts un auto ķīmijas ražošana, pārdošana.
2001.gadā uzņēmums paplašinās un darbību uzsāk vairākas jauns struktūrvienības, kas atrodas Aizkrauklē un Aizkraukles rajonā – autoserviss, kanceleju preču veikals, vairumtirdzniecības noliktava alkoholam, DUS Koknese, kā arī kafejnīca Bistro 101 kilometrs.
2002.gadā SIA „Stārastāni” turpina attīstītie un koncentrējoties uz pamatdarbību tiek atvērts veikals „Meistars”, kurā var iegādāties rezerves daļas, kā arī tas kalpo kā rezerves daļu noliktava servisam. Tai pat gadā, attīstot un paplašinot esošo darbības jomu, blakus autoservisam tiek atvērts auto tirdzniecības laukums. 2002. gadā tiek gūta 125800 LVL liela peļņa. No kuras 80% tiek ieguldīta celtniecībā un uzņēmuma attīstībā.
2002.gada beigās un 2003.gada sākumā uzņēmums iegulda investīcijas virsbūves ģeometrijas atjaunošanas un restaurācijas remonta zonas paplašināšanā, nodrošinot plaša profila, kvalitatīvus pakalpojumus klientiem , kuru automašīnas nav vecākas par četriem gadiem. Tai pat gadā tiek pārtraukta alkohola bāzes darbība. Uzņēmuma 16 struktūrvienībās strādā 123 kvalificēti darbinieki. Par uzņēmuma 100% īpašnieku kļūst Elmārs Vīgnts.
Ar savu straujo izaugsmi un pārliecinošo valdības stratēģiju, uzņēmums ir pierādījis savu spēju pielāgoties tirgus prasībām un elastīgi reaģēt uz tā izmaiņām – atvērot jausmas struktūrvienības un likvidējot nerentablās. Uzņēmuma darbības pirmajos trīs gados galvenā uzmanība tika veltīta pakalpojumu kvalitātei un servisa darbības attīstībai.…
Uzņēmuma makroekonomiskās situācijas raksturojums. Preces raksturojums. Sadales stratēģijas noteikšana . Sadales kanāla veida izvēle. Sadales kanāla izvērtēšana. Sadales partneru izvēle. Sadales kanālu ietekmējošo faktoru raksturojums. Transportēšana un uzglabāšana. Secinājumi.Izmantotās literatūras saraksts