Author:
Evaluation:
Published: 16.05.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 1.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 2.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 3.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 4.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 5.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 6.
  • Summaries, Notes 'Mazbērna un pirmsskolas vecumposma bērna raksturojums', 7.
Extract

Runu bērni apgūst apbrīnojami ātri, īpaši pēc tam ,kad viņi ir sākuši paši izrunāt pirmos vārdus. 2,5 gadu laikā bērna runa attīstās no pašiem primitīvākajiem izteicieniem līdz prasmei apzināti izteikt noformulētu domu ātrā tempā un gramatiski pareizos teikumos.
1.gads- pirmie apzinātie vārdi(mamma, tētis, jā vai nē);
1,5 gadi- divi vārdu kombinācijas(man suns, dzers sulu);
no 2 līdz 2,5 gadiem- garāki izteicieni, piemēram: ”liec zīmuli”;
3 gadi – runu veido teikumi, bērni sarunājas, bet ne vienmēr atbild.

Tātad, sākot ar pirmā gada beigām, bērniem jau ir izveidojušies priekšstati, kas ir tuvākajā apkārtnē un kā to sauc,- par rotaļlietām, par ķermeņa daļām, ēdienu, taču lietu nosaukumu un nozīmju izpratne ir sašaurināta, bērni izprot atsevišķas lietas, ne kopsakarības un nianses.
No 1,5 līdz 2,5 gadiem bērni iemācās kombinēt vārdus, veido 2 vai 3 vārdu frāzes.
No 2,5 gadiem raksturīga patstāvīga un aktīva runa, kas vērsta arī uz paša bērna un pieaugušā uzvedības regulāciju.…

Author's comment
Atlants