• Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu pamatojums un raksturojums sporta veidā: fitnesā un crossfitā personīgi sev

     

    Research Papers11 Psychology, Sport, Fitness

Author:
Evaluation:
Published: 28.06.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 1.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 2.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 3.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 4.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 5.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 6.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 7.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 8.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 9.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 10.
  • Research Papers 'Psiholoģiskājā sagatavošanā pielietoto praktisko uzdevumu, metoţu vai paņēmienu ', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Trauksmes regulācijas prasme    4
2.  Pirmsstarta regulācija    5
3.  Uzmanības koncentrēšanas un noturēšanas prasme    6
4.  Relaksācijas prasme    7
5.  Saruna ar sevi    8
6.  Mērķu izvirzīšanas prasme    9
  Secinājumi par sava veiktā darba saturu    10
  Literatūras avotu saraksts    11
Extract

Kādas psiholoģiskās prasmes jūs ziniet un kuras no tām ir svarīgākās jūsu sporta veidā?

Es varētu nosaukt tādas psiholoģiskās prasmes kā koncentrēšanās prasmes, emociju pašregulācija vai emociju apziņa, gribas īpašību attīstīšana un noturība – pašpārliecības prasmes, reālu mērķu izvirzīšana un to sasniegšanas prasmes, empātijas prasmes, stresa vadība un pretestības prasmes, plānošanas prasmes, vizualizācijas un iztēles prasmes.
Fitnesā, šajā gadījumā vairāk runa būtu par “funkcionālo fitnesu” vai crossfitu – funkcionālajā fitnesā un crossfitā, iespējams, svarīgākās būtu prasmes kā:
• emociju pašregulācijas prasmes – funkcionālā fitnesa vai tajā pašā “crossfit” sacensību programmās sportistam parasti ir jāiztur liela emocionālā spriedze, mēdz gadīties tā, ka sportists ir emocionāls cilvēks (iespējams, varētu būt raksturīgi holēriķu temperamenta tipa pārstāvjiem) parasti pārlieku emocionālais stāvoklis, stress neļaus sportistam efektīvi veikt vingrinājumus vai pārāk augsta uzbudinātība, kad sportists veiktu vingrinājumus pārāk aktīvi vai ātri, bet ja pārāk ātri pilda vingrinājumus, sportists patērē vairāk enerģijas un spēkus, bet šajos sporta veidos – funkcionālajā fitnesā un crossfitā ir jāprot sadalīt spēkus visam sacensību periodam (piemēram, sacensību piegājiens var ilgt pat 15 minūtes, kurā jāpaveic noteikts skaits dažāda rakstura vingrinājumi); …

Atlants