-
Bērnu intelektuālo spēju attīstība
Bērna spēju attīstīšana un pilnveidošana jāsāk jau pirmskolas vecuma posmā un jāvelta tam liela uzmanība. Mūzika, muzikālās nodarbības – vokālā dziedāšana, diriģēšana, mūzikas instrumentu spēle – ir viens no galvenajiem šīs pilnveidošanās veidiem, kas attīsta ne tikai dzirdi un muzikālos dotumus, bet kalpo arī kā estētiskās audzināšanas līdzeklis, turklāt mūzika ir viens no mākslas veidiem, ko jau pirmskolas vecumā bērni saprot un izprot vislabāk.
Cilvēka dabā slēpjas daudz dīvainu spēku un spēju. Jau agrā bērnība vecākiem un pedagogiem jārada apstākļi, lai tieksme izzināt sevi un apkārtējo pasauli kļūtu par vienu no galvenajām bērna vajadzībām. Viena no interešu apgūšanas veidiem un vērtīborientācijas veidošanas līdzekļiem ir māksla un mūzika. Mazam cilvēkam, nākot pasaulē, pakāpeniski sāk attīstīties dažādas spējas. Biomedicīnas speciālisti secinājuši, ka absolūti visiem jaundzimušajiem ir muzikālās spējas, bet tas, cik aukstā pakāpē tās pilnveidotas un attīstītas, ir atkarīgs no vecākiem un skolotājiem- vai viņi pamanīs bērnu spējas un palīdzēs tās izkopt.
Pirmās iemaņas un savu spēju attīstības sākumu bērns iegūst no vecākiem, saviem tuviniekiem, taču vēlāk viņa autoritāte kļūst skolotājs – pedagogs, kurā bērns cenšas ieraudzīt gudrību, eleganci, cilvēku, kuru bērns sāk uzskatīt par sava veida autoritāti. Tās ir individuālās mācības, līdz ar to katram bērnam tiek veltīta vienāda lieluma uzmanība un ieinteresētiba attīstīt viņa intelektu – intelektuālās spējas. …
Sevis attīstīšana un pilnveidošana jāsāk jau no bērna kājas. Jā, protams, tās ir sākumskolas, pamatskolas, vidusskolas, augstskolas, bez kuru mācītajiem priekšmetiem neiztikt, jo arī tie attīsta mūsu domāšanu, spriestspēju,.intelektu, taču ar to neaprobežojas sevis pilnveidošana! Intelektuālo spēju attīstības viens no stūrakmeņiem ir mūzika – tās māciba, ko bērni, stājoties sākumskolās, paralēli var sākt apgūt tieši mūzikas un mākslas skolās. Tā ir lieliska iespēja attīstīt sevi.
