-
Tūrisma attīstības iespējas Ainažu pilsētā un tās lauku teritorijā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Tūrisma resursi un tūrisma produkts | 5 |
1.1. | Tūrisma resursi | 5 |
1.1.1. | Tūrisma resursu klasifikācija pēc izcelsmes | 5 |
1.2. | Tūrisma resursu iedalījums pēc tūrisma veida un ceļojuma mērķa | 7 |
1.2. | Tūrisma produkts | 11 |
2. | Ainažu pilsētas un tās lauku teritorijas tūrisma resursi | 14 |
2.1. | Ainažu pilsētas un tās lauku teritorijas vispārīgs raksturojums | 14 |
2.2. | APLT tūrisma resursi | 15 |
2.2. | Dabas resursi | 16 |
2.2.1. | Klimats | 16 |
2.2.2. | Flora un fauna | 17 |
2.2.3. | Ainažu pludmale | 19 |
2.2.4. | Randu pļavas | 20 |
2.2.5. | Salacas upe un krastos esošās ainavas | 21 |
2.2.6. | Smilšakmens atsegumi, alas un citi ģeoloģiski ģeomorfoloģiski veidojumi | 22 |
3. | APLT tūrisma produkti | 23 |
3.1. | Transports | 23 |
3.2. | Tūristu mītnes | 25 |
3.3. | Jahtu tūrisms | 27 |
3.4. | Ūdenstūrisms un ainavu vērošana | 29 |
3.5. | Makšķerēšanas tūrisms un lašu vērošana | 31 |
3.6. | Randu pļavu apskate un putnu novērošana | 31 |
Randu pļavas, kā starptautiskas nozīmes īpaši aizsargājama dabas vērtība, un putnu novērošana dod iespējas attīstīt izziņas tūrisma jomu | 33 | |
5. | Tūrisma resursu un novērtējums un ieteikumi tūrisma produktu attīstīšanai APLT | 33 |
6. | Secinājumi un priekšlikumi | 34 |
Literatūras saraksts | 38 | |
Pielikumi | 40 |
1.1. Tūrisma resursi
Tūrisma attīstības pamats ir dabas un cilvēka radītie resursi, uz kuru bāzes tiek veidota tūrisma infrastruktūra un tūrisma produkts. Stratēģiski nozīmīgi ir tie tūrisma resursi, kurus attīstot un izmantojot, iespējams radīt konkurētspējīgu tūrisma produktu.
“Tūrisma ilgtspējīgas attīstības princips – tūrisma nozare tiek attīstīta, nodrošinot sabiedrības vajadzības, vienlaicīgi panākot, lai tūrisma izaugsmes tempi pārsniegtu vides piesārņojuma un resursu patēriņa tempus. Tūrisma resursi tiek saglabāti ilglaicīgai izmantošanai nākotnē, vienlaicīgi dodot labumu mūsdienu sabiedrībai” (12).
Ar tūrisma resursiem parasti saprot dabas, sociālo un kultūrvēsturisko vērtību sakopojumu, ko izmanto kā tūristu interešu objektus vai kas apmierina cilvēku atpūtas un rekreatīvās vajadzības (6). Tie salīdzinoši ir ierobežotā skaitā, bet kvalitātes ziņā ļoti dažādi, tādā veidā radot ekonomisko labumu, līdzīgi kā preces. Ekonomiskā ziņā tūrisma resursus varētu definēt kā tūrisma produkta ražošanas faktorus.
Tūrisma resursiem ir savas specifiskās īpatnības, tiem var būt izteikta sezonalitāte, kā arī tādas īpašības kā atraktivitāte vai pievilcība, unikalitāte, komforts.
…
Darbā ir izpētīti un aprakstīti perspektīvie tūrisma resursi un zināmie tūrisma produkti, piedāvātie maršruti un objekti, novērtēts un analizēts esošās infrastruktūras stāvoklis, kā arī noteikti tūrisma attīstības virzieni.
