Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Research Papers 'Pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas un metožu izvēle', 1.
  • Research Papers 'Pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas un metožu izvēle', 2.
  • Research Papers 'Pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas un metožu izvēle', 3.
  • Research Papers 'Pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas un metožu izvēle', 4.
  • Research Papers 'Pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas un metožu izvēle', 5.
Extract

Un tikai tad, kad ir pētījuma pasūtītājs un pētnieks ir vienojies par pētījuma dizainu un ir informācija par pieejamajiem līdzekļiem, pētnieks var rakstīt mārketinga pētījuma ierosinājumu, kas ir oficiāls dokuments, kurā ietverta svarīgākā informācija par plānotajām mārketinga pētījuma aktivitātēm – tiek aprakstīta pētījuma problēma, pieejas un pētījuma dizains, datu vākšanas un analīzes, kā arī iegūto datu atskaites metodes. Pētījuma ierosinājuma radīšana ir ļoti noderīga ne tikai veiksmīgai sadarbībai ar pētījuma pasūtītāju, bet arī pašam pētniekam, lai noformētu un koceptualizētu pētījuma plānu.
Noslēgumā, nedrīkst aizmirst, kur pētījums tiks realizēts ( savas valsts ietvaros vai pētījums būs internacionāls, kas, savukārt, prasa saprast kulturālās atšķirības) un kā tas tiks darīts ( jo pētniekam jāseko līdzi, lai pētījums visā savā gaitā atbilstu ētiskajām normām). Svarīga ir arī izlases respondentu skaita noteikšana. Atbilstoša izlases grupas respondentu skaita noteikšana ir saistīta ar vairākiem faktoriem: pieļaujamās kļūdas robežas (lai tās noteiktu - jāņem vērā gan kļūdas amplitūda, gan vēlamā datu ticamība), mērķa tirgi ( jāņem vērā kāda dzimuma un vecuma respondentu atbildes ir nepieciešamas) un izmaksas (ņemot vērā finansējumu un atceroties – jo vairāk respondentu, jo, diemžēl, lielākas izmaksas. Veiksmīga izlases grupas sastādīšana nozīmē, ka katram cilvēkam no pētnieka mērķauditorijas ir vienlīdzīgas iespējas tikt intervētam, kas par pienākumu uzliek nodrošināt tik lielu atbildējušo skaitu, lai radītu pārliecību par to, ka atbildējušo attieksme ir tāda pati kā neatbildējušo.

Author's comment
Atlants