-
Kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes tirgus pētījumos
Nr. | Chapter | Page. |
1.daļa. | PĒTĪJUMA MĒRĶIS UN UZDEVUMI | 1 |
2.daļa. | TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS | 1 |
3.daļa. | INSTRUMENTĀRIJS | 2 |
4.daļa. | NORISES GAITA | 2 |
5.daļa. | REZULTĀTI | 3 |
6.daļa. | SECINĀJUMI | 3 |
Pētījuma mērķis ir apzināt ceptuves “Rausītis” produkcijas konkurētspēju tirgū un noteikt biežāk patērējamos un pieprasītākos produkcijas veidus.
Noteikt vai konkurentu apzināšana un pircēju pieprasījuma zināšanas ietekmē uzņēmuma apgrozījumu.
2.TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS
Tirgus pētījumos var izmantot kā kvalitatīvās, tā arī kvantitatīvās pētīšanas metodes. Pie kvalitatīvajām pētīšanas metodēm var pieskaitīt fokusgrupas, dziļās intervijas, eksperimentu, novērošanu. Savukārt kvantitatīvās pētīšanas metodes ir anketēšana, strukturētās intervijas, testēšanas metodes.
Savam pētījumam es izvēlējos anketēšanu. Anketēšana ir sociālpsiholoģisko un citu pētījumu metode, kurā pētnieka un respondenta mijiedarbība ir pastarpināta ar anketu. Anketa parasti satur instrukciju, jautājumus, iespējamo atbilžu variantus (ne vienmēr), no kuriem respondents izvēlas sev pieņemamo. Anketēšana var notikt gan individuāli, gan grupā klātienē (anketētājs pats izdala un savāc anketas, nereti tās tiek aizpildītas anketētāja klātbūtnē) vai neklātienē (piem., ar pasta starpniecību). Anketēšanā iegūto datu objektivitāte ir atkarīga no daudzu nosacījumu ievērošanas: pareizas jautājumu izvēles un iespējas aptvert lielu skaitu respondentu unadekvātu statistisko datu analīzi. Anketēšanas priekšrocība, salīdzinot ar intervēšanu , ir tā, ka neilgā laikā iespējams aptvert ievērojamu respondentu skaitu un gūt labāku datu kvantitatīvu apstrādi. …
Darbā dota atskaite par tirgus pētījumu "Produkcijas konkurētspēja konditorejas izstrādājumu tirgū", aprakstītas dažādāš pētījumu metodes, dots to salīdzinājums. Vērtējums 9
