Author:
Evaluation:
Published: 25.04.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 1.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 2.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 3.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 4.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 5.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 6.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 7.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 8.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 9.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 10.
  • Summaries, Notes 'Psiholoģija un zinātne', 11.
Extract

Zinātne ir tāda cilvēciskās darbības sfēra, kuras rezultātā cilvēks gūst jaunas zināšanas par īstenību, tās parādību likumsakarībām. Zinātne ir īpašs realitātes izziņas veids.
Zinātniskā realitātes izzināšana raksturojas ar zinātnisko metožu izmantošanu, kas dod objektīvu informāciju. Zinātniskās metodes dod iespēju izzināt realitāti tādu, kāda tā ir, neatkarīgi no mūsu viedokļa par to.
Vispārzinātniskie principi
Zinātniskā pieeja realitātes izzināšanai raksturojas ar vairākām īpatnībām jeb principiem.
Pirmie zinātniskie principi bija formulēti apmēram 19.gs. vidū un balstījās uz Dekarta-Ņutona paradigmu (“Paradigma” – “etalons”, zinātniskās darbības kanoni, priekšraksti, galvenie postulāti par to, kā izpaužas zinātnes darbība). …

Author's comment
Atlants