-
Sava uzņēmuma veidošana. Apavu ražošanas uzņēmums
Aizstājēju draudi – uzņēmums nemitīgi domā par jaunu produktu izstrādi un laišanu tirgū, lai nodrošinātu pastāvīgu patērētāju interesi par savu produkciju, kā arī nepārtraukti seko pasaules modes tendencēm. Uzņēmumā tiek veikta augsta līmeņa pētījumi produktu izstrādē un esošās produkcijas kvalitātes kontrolei.
Uzņēmums uzskata, ka patērētāji varētu izvēlēties citus produktus, ja tie tiktu piedāvāti par zemāku vai līdzvērtīgu cenu, vai nodrošinātu papildus priekšrocības salīdzinājumā ar šobrīd piedāvāto produkciju.
Diferencēšanās stratēģija- uzņēmuma produktam ir jāatšķiras no konkurentu produktiem ar patērētāju uztverē svarīgām īpašībām. Šajā nozarē tas varētu būt- garantēta kvalitāte, termiņu ievērošana, individuāla pieeja katram klientam, piedāvājot dažādus dizainus, atbilstoši klientu vēlmēm.
Konkurences intensitāte - Konkurences intensitāte nozarē ir vidēja, taču tā varētu pieaugt, uzlabojoties valsts kopējam ekonomiskajam stāvoklim. Šobrīd Latvijā ir tikai viens nopietns konkurents – apavu ražošanas firma „Madam Bonbon”. Taču brīvās tirdzniecības apstākļos uzņēmumam ir arī ārzemju ražotāju draudi, piemēram, apavu ražotāji ECCO, Euroskor, Salamander u.c. ražotāji, arī dažādi Ķīnā ražoti apavi.
• Nozares līderi- „ECCO” , „Euroskor” u.c..
• Konkurentu skaits- vidējs. Latvijā tikai viens uzņēmums, bet pasaulē vairāki desmiti uzņēmumu.
• Produkcijas diferencēšana- Narciss piedāvā dažādu pakalpojumu klāstu un dažādu dizainu.
…
PEST ANALĪZE SVID ANALĪZE PORTERA PIECU SPĒKU MODELIS Potenciālo konkurentu draudi: Latvijā konkurence nav liela, jo ir barjeras iekļūšanai tirgū: • Kapitāla nepieciešamība- lai uzsāktu biznesu vajag salīdzinoši lielu naudu (sākuma kapitālu), jo apavu ražošanas pamatā ir dārga specializētā tehnika. Uzņēmums „Narciss” ražo kvalitatīvus apavus no īstās ādas (krokodilu utt.) - tādiem projektiem nepieciešama dārga specializēta tehnika, kvalificēti darbinieki un augstās kvalitātes dārgi materiāli. • Ekonomija uz apjoma rēķina- jo vairāk uzņēmums ražo, jo zemākas izmaksas. • Klientu piesaistīšanas izmaksas- tā
