-
Ceļu satiksmes negadījumu skaits un faktori
Secinājumi
Tika izvirzītas divas hipotēzes
H0 : Ceļu satiksmes negadījumu skaits nav atkarīgs ,no automašīnu kustības intensitātes ceļu posmā Jelgava – Rīga.
H1 : Ceļu satiksmes negadījumu skaits ir atkarīgs no automašīnu kustības intensitātes ceļa posmā Jelgava – Rīga.
Pētījumam izmantojām pakāpes regresijas modeli.
Izmantojot šo modeli noskaidrojām , ka intensitātes pieaugumu var izskaidrot 24% no negadījuma samazinājuma procentuālajām izmaiņām.
Parametrs ß1 nav statistiski būtisks.
Determinācijas koeficients ir zems , kā rezultātā izmatot šos datus prognozēšanai nav iespējams.
Pārbaudot divpusējo hipotēzi apstiprinājās, ka negadījumu skaits nav atkarīgs no automašīnu kustības intensitātes šajā ceļa posmā.
Līdz ar to var secināt , ka darba sākumā pieņemtā doma , ka kustības intensitātes pieaugums ietekmē ceļu satiksmes negadījuma skaita pieaugumu neapstiprinās.
Gluži pretēji pieaugot satiksmes intensitātei, negadījumu skaits kaut nedaudz , tomēr samazinās.
Varam secināt, ka jāmeklē citi faktori , kas ietekmē negadījumu skaitu, piemēram;
Sezonalitāte;
Ceļa seguma kvalitāte;
Diennakts laiks;
Satiksmes dalībnieki utt.
…
Izvēlējos ļoti aktuālu tēmu ceļu satiksmes negadījumu skaits un faktori , kas tos varētu ietekmēt. Beidzamajos gados automobiļu skaits Latvijā ir krietni pieaudzis, līdz ar to arī satiksmes intensitāte uz ceļiem. Par pētāmo faktoru ņēmu satiksmes intensitāti . Jo lielāka kustības intensitāte, jo vairāk satiksmes negadījumu uz ceļa - savā darbā izanalizēšu to ar ekonometrijas metožu palīdzību. Darba mērķis - ir veikt pētījumu vai kustības intensitāte ir faktors ,kurš būtiski ietekmē negadījumu skaitu, konkrēti ceļa posmā Jelgava – Rīga (gada) laikā. Hipoēžu izvirzīšana un būtiskuma parbaude.










