Author:
Evaluation:
Published: 19.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 3.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 4.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 5.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 6.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 7.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 8.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 9.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 10.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā pedagoģija', 11.
Extract

27. Reformpedagoģijas virziena raksturojums: Valdorfskola – pirmā Valdorfskola radās Štutgartē 1919.gadā. Cigarešu rūpnīcas „Valdorf-Astoria” pārvaldnieks Emīls Molts, iepazinies ar R. Šteinera idejām, uzaicināja viņu nodibināt skolu rūpnīcas strādnieku bērniem, kura balstītos uz jauno garazinātni – antropozofiju. Skolas galvenie principi: vecāku, skolotāju un skolēnu kopīga darbība; tā nav valsts iestāde; kolektīva pašpārvalde; antropozofiska audzināšana: mācību saturs, stundu plāns pakārtots jauno cilvēku vajadzībām un pieaugošajām spējām; mācību saturs domāts, lai sekmētu bērna attīstību, diferencētu uztveri; mācības notiek tēlaini, ritmiski, mākslinieciski u.c.
28. Reformpedagoģijas virziena raksturojums: Montesori – reglamentējošs mācību process ir vardarbīgs attieksmē pret bērnu, kritizē testus. „Brīvās audzināšanas” teorija ir humāna attieksme pret bērnu. Mācību audzināšanas process neattīsta bērna personību. Marijas Montesori metode pirmsskolā – bērniem piedāvā pēc viņi vēlēšanās darboties ar dažādiem didaktiskajiem materiāliem, kas pirmsskolā attīsta redzi, dzirdi, tausti. Darbu organizē tā, lai bērns pats atklāj savas kļūdas un labo tās. Skolotājs kļūst par mācību procesa vērotāju. Darbs ar didaktisko materiālu attīsta gan sensorās sajūtas, gan psihiskos procesus. Marija Montesori savu praksi cieši saista ar teorētiskajām atziņām par bērna būtību un attīstību.
29. Humānpedagoģijas jēdziens, raksturojums. Humānās un normatīvās pedagoģijas salīdzinājums – humānpedagoģijas pamatā ir zinātne par garu. Humānpedagoģija ir zinātne par cilvēka audzināšanu, kuras pamatjēdziens ir humanitāte – garīgums. Tā izveidojās par patstāvīgu zinātni 19.gs. vidū. Humānpedagoģija vēršas pret cilvēka prāta vienpusīgu izkopšanu, pret viņa dvēseles, viņa uzvedības un rīcības nozīmes un jēgas izskaidrošanu eksperimentāli pierādāmu matemātisku likumsakarību veidā. Tās metodoloģiskais pamats ir cilvēks kā veselums, viņa dvēseles, uzvedības un rīcības saprašana viņa audzināšanas nolūkos. Humānpedagoģijas centrālā ideja ir bērna identitāte. Katrs cilvēks ir neatkārtojams, vienreizējs, unikāls.

Author's comment
Atlants