Evaluation:
Published: 24.08.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 1.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 2.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 3.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 4.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 5.
Extract

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu (organizāciju) mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tātad, patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. Konkurence ir galvenais stimuls attīstīt ražošanu un efektīvi saimniekot. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti.
Konkurences veidi: pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence (nepilnīgajā konkurencē ietilpst monopols, monopsons, oligopols un oligopsons). …

Author's comment
Atlants