Evaluation:
Published: 24.07.2001.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 1.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 2.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 3.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 4.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 5.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 6.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 7.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 8.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 9.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 10.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 11.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 12.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 13.
  • Research Papers 'Krāsu mācība', 14.
Extract

Mākslas darbs var būt lielisks arī bez krāsām, ar tumši gaišo vien. Pat bez tumši

gaiša, arī ar vienkāršu kontūrzīmējumu var radīt labu darbu. Bet krāsas ir vēl viens

trumpis jūsu rokās. Atkarībā no to lietošanas prasmes jūs varat daudz ko iegūt, neiegūt

vai pat zaudēt.

Gleznotājus pēc to attieksmes pret krāsu var iedalīt vismaz trīs grupās. Vieni ir

centīgi dabas atdarinātāji, kuru darbiem iezīmīgs precīzs gaismēnu lietojums, no

apkārtējas dabas pārņemts kolorīts. Otri savos darbos ir pastiprinājuši dabā saskatāmās

silto un vēso un citas krāsu atšķirības, viņu kompozīciju kolorīts ir mazāk niansēts,

spilgtāks, kontrastaināks. Trešie nodarbojas ar krāsu saskaņošanu un pretstatīšanu, radot

Author's comment
Atlants