-
Attīstības plāns biedrībai "Valmieras futbola klubs"
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Stratēģiskās plānošanas teorētiskie aspekti | 7 |
3. | Sporta attīstības tendences Latvijā, Vidzemē un Valmierā | 12 |
4. | Vispārējais organizācijas apraksts | 21 |
5. | Stratēģiskie mērķi | 24 |
6. | SVID analīze | 29 |
7. | Organizācijas uzdevumu plānojums | 32 |
8. | Ieņēmumu avoti un finanšu plāns | 42 |
9. | Secinājumi | 44 |
10. | Izmantotās literatūras saraksts | 45 |
11. | Pielikumi | 46 |
Stratēģiskai plānošanai ir jānodrošina uzņēmumu ilglaicīga attīstība un ekonomiskā pieauguma augsta tempa sasniegšana.
Stratēģiskā plānošana uzņēmumu līmenī ir pamats iekšējo un ārējo ekonomisko procesu, faktoru un parādību savstarpējai sadarbībai.
Stratēģiskai plānošanai ir šādi uzdevumi:
Stratēģiskais plāns nosaka uzņēmuma attīstības perspektīvos virzienus un darbības pamatveidus, sasaista vienota sistēmā mārketinga, projektu, ražošanas un finanšu darbību, palīdz izprast pieprasījuma struktūru, plānošanas procesus, produkcijas virzību tirgū, tirgus cenu veidošanās mehānismu.
Stratēģiskais plāns nosaka konkrētus mērķus un uzdevumus katrai uzņēmuma struktūrvienībai, kas ir saskaņoti ar kopējo attīstības stratēģiju.
Stratēģiskais plāns nodrošina visu uzņēmuma funkcionālo dienestu darbības koordināciju.
Stratēģiskā pieeja stimulē menedžerus labāk novērtēt uzņēmuma stiprās un vājās puses konkurences apstākļos.
Stratēģiskais plāns nosaka alternatīvas darbības ilglaicīgam periodam.
Plāns izveido pamatu ierobežoto ekonomisko resursu sadalei.
Stratēģiskais plāns veido galveno plānošanas , organizācijas, vadības, kontroles un darbības novērtēšanas funkciju praktiskā pielietojumā nozīmīgumu kā mūsdienu menedžmenta vienotu sistēmu.
Stratēģiskās plānošanas procesā jānodala šādas savstarpēji saistītas funkcijas:
misijas, attīstības mērķu un uzdevumu noteikšana, ilglaicīgas stratēģijas izvēle;
stratēģisko struktūrvienību izveidošana;
mārketinga pētījumu pamatmērķu precizēšana un pamatošana;
situācijas analīze;
mārketinga stratēģijas izstrāde un ražošanas pamatrādītāju noteikšana – prognozēšana;
taktikas izvēle un izvirzīto uzdevumu izpildes sasniegšanas līdzekļu un paņēmienu plānošana;
galveno starprezultātu un galarezultātu kontrole un novērtēšana, izvēlētās stratēģijas un tās izpildes paņēmienu koriģēšana.
Stratēģiskās plānošanas pamatuzdevums – pamatot misiju un galvenos mērķus, izstrādāt ilglaicīgas attīstības pareizu stratēģiju. Mūsdienu plānošanas teorija nošķir astoņas darbības jomas, kuru ietvaros katrs uzņēmums nosaka savus galvenos mērķus. Tās ir šādas:
uzņēmuma stāvoklis tirgū;
inovāciju darbība;
ražošanas organizācija un darba ražīguma līmenis;
ražošanas resursu esamība;
stabilitātes pakāpe;
vadīšanas sistēma;
personāla profesionālisms;
sociālā atbildība.…
SATURS 1. Ievads 3 2. Stratēģiskās plānošanas teorētiskie aspekti 7 3. Sporta attīstības tendences Latvijā, Vidzemē un Valmierā 12 4. Vispārējais organizācijas apraksts 21 5. Stratēģiskie mērķi 24 6. SVID analīze 29 7. Organizācijas uzdevumu plānojums 32 8. Ieņēmumu avoti un finanšu plāns 42 9. Secinājumi 44 10. Izmantotās literatūras saraksts 45
