Author:
Evaluation:
Published: 31.10.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 1.
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 2.
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 3.
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 4.
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 5.
  • Summaries, Notes 'Senās Romas literatūra', 6.
Extract

Lielāko daļu romiešu vērtību un uzvedības normu bērni apguva mājās. Šeit meitenes mācījās grieķu un latīņu literatūru, kā arī prasmes mūzikā un dejās. Skolas romiešu zēniem radās republikas laikā. Zēni mācījās lasīt, rakstīt un aritmētiku īpaša skolotāja vadībā. Vecāki zēni mācījās mūziku , ģeometriju, astronomiju, literatūru un oratora mākslu – publisku runu teikšanu. Tāpat kā Grieķijā publiskas runas un strīdi Romā bija ļoti nozīmīgi tās politiskajā dzīvē.
No grieķu pilsētām Itālijas dienvidos un Sicīlijā jau Romas republika apguva grieķu civilizācijas sasniegumus. Pēc tam kad romieši bija iekarojuši Vidusjūras austrumu daļu, tie vēl vairāk piekļuva grieķu sasniegumiem. Romas karavadoņi pārveda grieķu bibliotēkas un mākslas darbus uz savu galvaspilsētu. Grieķu skolotāji, dzejnieki un filozofi sāka kalpot romiešu mājās. Daži romieši sūtīja savus dēlus uz Atēnām. Grieķu un romiešu kultūras saplūda kopā, radās tas, ko šodien sauc par grieķu-romiešu kultūru.
Augusta valdīšanas gadi bija grieķu-romiešu ;literatūras zelta laikmets. Pēc Augusta pasūtījuma dzejnieks Vergilijs ( 70.-19.g.p.m.ē.) uzrakstīja „Eneīdu”, poēmu, kurā stāstīja par romiešu prasmi valdīt. „Eneīda” ir uzskatāma par meistardarbu.…

Author's comment
Atlants