-
Z/s "Salmiņi" konkurētspējas novērtējums
Apmēram trešā daļa no Latvijas meža platībām ir radušās uz privātpersonām piederošajām zemēm salīdzinoši nesenā pagātnē – pēc otrā pasaules kara. Kā rezultāts tam, ka pamestās lauksaimniecības zemes Latvijas platuma grādos parasti apaug ar mežu. Mežsaimniecība aptver visu teritoriju un nekoncentrējās atsevišķās vietās. Mežsaimniecība, mežizstrāde un kokapstrāde bieži lauku apvidos ir vienīgie darba devēji. Līdz ar to no vienas nelielas kokzāģētavas labklājības bieži ir atkarīga vesela pagasta vai ciema labklājība.
Ekonomiskie apstākļi valstī nav tie labākie, tiek prognozēts, ka turpmākos divus gadus tie īpaši neuzlabosies. Tādēļ katram uzņēmumam ir jācenšas pielāgoties tiem, jāvērtē gan sava, gan konkurenta darbība. Jāpielāgojas savām tirgus attīstības tendencēm.
Darba mērķis: izvērtēt Z/s ‘’Salmiņi’’ konkurētspēju.
Darba uzdevumi:
Raksturot Z/s ‘’Salmiņi’’;
Raksturot Z/s ‘’Salmiņi’’ konkurentus;
Novērtēt Z/s ‘’Salmiņi’’ konkurētspēju.…
Z/s ‘’Salmiņi’’ mežsaimniecisko pakalpojumu tirgū ir līderis, salīdzinājumā ar abiem pārējiem uzņēmumiem. Jāpiebilst, ka konkurētspējas novērtējums tika vērtēts tikai par Madonas rajona tirgu. Uzņēmumam ir jāpievērš uzmanība pakalpojumu izpildes laikam, to būtu nepieciešams samazināt, jāizveido sava reklāmas kampaņa (to varētu veidot internetā, jāizveido sava mājas lapa, vietējā apkārtnē jāizveido informatīvi reklāmas stendi, jo uzņēmums orientējas uz tirgu Madonas rajonā). Z/s “Salmiņi” savu stratēģiju veido, balstoties uz pakalpojumu diferenciāciju un tirgus segmentāciju. Dažādi piedāvājumi dažādiem patērētājiem - viena no svarīgākajām konkurences cīņas metodēm Z/s “Salmiņi”.










