-
Mārketinga būtība. Starptautiskais un vietējais mārketings. Starptautiskās uzņēmējdarbības uzsākšana
Summaries, Notes4 Marketing, Advertising, International Organizations, Business
Var redzēt, ka vadīt uzņēmumu starptautiskajā arēnā nav viegli. Speciālistiem vajag perfekti pārzināt starptautiskā mārketinga principus un pastāvīgi kontrolēt uzņēmuma darbību. Starptautiskais mārketings ir cieši saistīts ar augstu riska pakāpi, augstām produkcijas prasībām, intensīvu konkurenci un sarežģītiem tirgus pētījumiem. Tas nozīmē, ka uzņēmumam jābūt ļoti stipri motivētam, lai uzsākt darbību ārējā tirgū.3
Pēdējā laikā, pasaulē aktuāli kļūst ekonomikas integrācijas procesi. Šajā gadījumā uzņēmumam vajag darboties izveidotās brīvas tirdzniecības zonās. Eiropas Savienība ir viena no lielākajiem brīvas tirdzniecības zonām. Latvija ir Eiropas Savienības dalībvalsts.
Latvijas arējās tirdzniecības politika būtiski izmainījās kopš 1.maijā 2004.gadā, kad mūsu valsts iestājās Eiropas Savienībā.
Līdz iestāšanas ES, Latvijas tirdzniecības attiecības ar citām valstīm bija balstītas uz daudzpusējiem līgumiem Pasaules Tirdzniecības organizācijas ietvaros, brīvās tirdzniecības līgumiem un citiem līgumiem, kas nosaka vislielākās labvēlības režīmu.
Bet kopš iestāšanās Eiropas Savienībā tirdzniecības darījumus starp dalībvalstīm regulē ES iekšējā likumdošana un kopējā tirgus principi. Nozīmīgākās tirdzniecības nosacījumu izmaiņas Latvijai bija preču ievedmuitas tarifu izmaiņas, skaitliski ierobežojumi atsevišķu preču importam no trešajam valstīm, kā arī ES spēkā esošo tirgus aizsardzības noteikumu piemērošana.
Kopš iestāšanās Eiropas Savienībā Latvijas ārējā tirdzniecībā vērojamas kā pozitīvas, tā arī negatīvas iezīmes.
…
Mārketinga būtība. Starptautiskais un vietējais mārketings. Starptautiskās uzņēmējdarbības uzsākšana. Starptautiskā mārketinga aktualitāte uzņēmējdarbībai Latvijā Mārketings skar mūs ik dienu, ik stundu. Kas tad ir mārketings? Parasti šo terminu identificē tikai ar pārdošanu, tirdzniecību, reklāmu. Produktu pārdošana, protams, ir svarīga, taču ne vienīgā mārketinga funkcija. Pirms pārdošanas ir jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums, jāizstrādā jauno produktu projekts un jāorganizē to pārdošana atbilstoši pieprasījumam, jānosaka cena, jāizvēlas optimālais sadales kanāls un pārdošanas izvietojums, un tikai tad ar dažādiem reklāmas paņēmieniem var sākt virzīt preci uz konkrētu mērķtirgu. Termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20. gadsimtu mijā un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu. Šis angļu vārds pārņemts daudzās pasaules valodās.