-
5-6 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Pirmsskolēnu runas attīstības teorētiskie aspekti | 4 |
1.1. | Runa, tās attīstības galvenie uzdevumi vecākā pirmsskolas vecumā | 4 |
1.2. | Vārdu krājums – runas attīstības nozīmīgs komponents | 8 |
1.3. | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācija vārdu krājuma paplašināšanai | 10 |
2. | Rotaļa – pirmsskolēna runas apguves sekmētāja | 14 |
2.1. | Rotaļa, tās raksturojums | 14 |
2.2. | Rotaļas – 5 – 6 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai | 17 |
Secinājumi | 20 | |
Literatūras un citu avotu saraksts | 21 |
Secinājumi
1. Pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība ir viens no bērnudārza uzdevumiem, vārda krājuma paplašināšana ir viens no apakšuzdevumiem mērķa sasniegšanai – bērna stāstītprasmes veidošanai.
2. Tieši pirms skolas, 5-6 gadu vecumā, tiek veidota bērna attieksme pret tiem pieaugušajiem, kuri turpmāk būs nozīmīgi viņu dzīvē, t. i., skolotājiem un audzinātājiem.Bērna attīstība līdz 7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgākais posms.
3. Bērns savu vārdu krājumu paplašina dažādos veidos - gan tieši (mācoties), gan netieši (dzirdot un iegaumējot apkārtējo runu). Kā novērots, bērni ir ļoti zinātkāri, tādēļ viņu galvenais vārdu krājuma paplašināšanas avots saistās galvenokārt ar aktīvo darbību rotaļās, kuras laikā viņi izzin apkārtējo pasauli.
4. Rotaļa ir vadošais pirmsskolas vecuma bērnu darbības veids. Runas attīstīšanā jābalstās uz zināšanām, kuras bērni ir apguvuši, iepazīstoties ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Runas attīstībai un vārdu krājuma bagātināšanai īpaša vērība jāvelta gan nodarbībās, gan ikdienas dzīvē – ārpusnodarbību laikā.
5. Bērna runas attīstību lielā mērā sekmē pirmsskolas iestādes pedagogi, bet ļoti svarīga loma ir ģimenei. Tādēļ pirmsskolas pedagogiem regulāri jāsadarbojas ar bērnu vecākiem kopīgu mērķu sasniegšanā – pirmsskolēna sekmīgā sagatavošanā skolai.
…
Studiju darbs:5 - 6 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās Pētījuma objekts: rotaļas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: 5 – 6 gadīgu bērnu vārdu krājums. Darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas par pirmsskolēna runas attīstību, 5 – 6 gadīgu bērnu vārdu krājumu un tā sekmēšanu rotaļās. Darba uzdevumi: 1. Analizēt psiholoģiski pedagoģisko literatūru par 5 – 6 gadīgu bērnu attīstību un vārdu krājuma bagātināšanu pirmsskolā. 2. Izzināt rotaļu, tās veidus un to ietekmi uz pirmsskolēnu vārdu krājuma paplašināšanu.
