Author:
Evaluation:
Published: 01.11.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Kā man runāt par ētiku 21.gadsimtā', 1.
  • Research Papers 'Kā man runāt par ētiku 21.gadsimtā', 2.
  • Research Papers 'Kā man runāt par ētiku 21.gadsimtā', 3.
  • Research Papers 'Kā man runāt par ētiku 21.gadsimtā', 4.
Extract

Ikviens cilvēks savas dzīves laikā cenšas atbildēt uz jautājumu, kur atrodas dzīves jēga, kā to meklēt un kā atrast. Ētika ir filozofiska zinātne par morāli un tikumību.
Sabiedrībā ir noteiktas ētiskās vērtības. Taču laiku gaitā sabiedrība mainās, tā attīstās. Līdz ar to notiek arī dažādu attiecīgo vērtību pārvērtēšana. Nozīmīgākās ētiskās vērtības vienmēr bijušas labais/ļaunais. Jautājums par to, kas ir labais un kas ir ļaunais, kā abus pretstatus atšķirt un saprast to, kad kaut kas ir labs un kad kaut kas ir ļauns, nodarbinājis cilvēku prātus visos laikos.
Labais ir viens no morālās apziņas jēdzieniem un viena no svarīgākajām ētiskajām kategorijām. Jēdzienā labais cilvēki ietver visu to, kas padara viņu dzīvi par labu. Pozitīvās intereses, vēlēšanās, tieksmes, nākotnes ieceres. Labais veicina sadzīvošanu, savstarpēju saskaņu, saprašanos un saderību. Pauž cilvēka spēju būt saprotošam pret citu dzīvību, vajadzībām, interesēm. Labais prasa cilvēkam būt labākam neatkarīgi no tā, vai par to slavēs, smiesies vai ienīdīs. Labais nav līdzeklis, kas kaut kam kalpo, palīdz īstenot kādus mērķus, tas pats ir augstākais un pēdējais mērķis. Labais ir savstarpēji saistīts ar pienākumu, taisnīgumu, dzīves jēgu, godu, sirdsapziņu, mīlestību, estētiskajām vērtībām, patieso.…

Atlants