-
Sociālais darbs ar klientu
Secinājumi
* Valsts līmenī tiesiskais regulējums nav pietiekami efektīvs un nav izveidota vienota, visaptveroša vardarbības profilakses programma izglītības iestādēs. * Pietrūkst vienotas, visaptverošas sistēmas valstī darbā ar vardarbības veicējiem.
* Pašvaldībā tiek veikts darbs ar vardarbībā cietušajiem, kas mazina iespējamo vardarbības veicēju skaitu
* Preventīvo darbu ir svarīgi veikt, kamēr bērns vēl nav veicis likumpārkāpumu.
* Vardarbība bieži vien aizsākās disfunkcionālā ģimenē.
* Sociālais darbs ar vardarbības veicējiem ir jāpilnveido gan mezo, gan makro līmenī.
Ieteikumi
* Ir nepieciešams izstrādāt visām skolām vienotu standartu mācību iestādes iekšējos kārtības noteikumos par rīcību vardarbības gadījumā
* veidot atbalsta un kompetenču grupas vecākiem, bērniem
* Izstrādāt normatīvos aktus profesionāļu, kārtības nodrošināšanas speciālistu rīcības kompetenču paaugstināšanai vardarbīgo skolnieku uzvedības ierobežošanā.
* Masu medijos mazināt spriedzi, paustās informācijas agresivitāti.
* Masu medijos kultivēt, pozitīvās vērtības.* Mācību priekšmeta „X” ieviešana skolā vidusskolas klasēm, kurā apmācītu jaunos, topošos vecākus, kā veidot ģimeni, kā audzināt bērnus.
…
NOBEIGUMA PROFESIONĀLĀ PRAKSE SOCIĀLAIS DARBS AR KLIENTU MĒRĶA GRUPU –SKOLĒNI AR VARDARBĪGU UZVEDĪBU Valsts prakses mērķis: Darbā ar sociālo grupu – skolēni ar vardarbīgu uzvedību, izprast dažādu sociālo faktoru ietekmi, sociālo problēmu un tās risināšanas iespējas mezo un makro līmenī. Prakses uzdevumi ir: 1. Mezoprakses un makroprakses skatījumā izprast sociālās problēmas rašanās cēloņus skolēniem ar vardarbīgu uzvedību.2. Analizēt valsts politiku un sociālo faktoru ietekmi uz skolēniem ar vardarbīgu uzvedību, sociālās problēmas rašanos, sociālo institūciju politikas ietekmi uz klientu mērķa grupas sociālās problēmas risināšanas gaitu.3.Prognozēt sociālā darba perspektīvas ar izvēlēto mērķa grupu valsts sociālās politikas attīstības kontekstā.4. Atspoguļot sociālā darbinieka, sociālā pedagoga kompetenci