-
Pircēja individuālo īpašību loma pirkšanas lēmuma pieņemšanā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Pircējs kā personības tips | 5 |
1.1. | emperaments | 5 |
1.2. | Komunikācijas barjeras | 9 |
2. | Pircēja sociālais portrets | 11 |
3. | Pircēju rīcība lēmumu pieņemšanā | 18 |
4. | Pircēja lēmuma pieņemšanas posmi | 21 |
4.1. | Vajadzības rašanās | 22 |
4.2. | Informācijas meklēšana | 23 |
4.3. | Alternatīvu vērtējums | 24 |
4.4. | Rīcība pēc pirkuma un lēmums par jaunu pirkumu | 26 |
5. | Pircēju ietekmējošie mārketinga paņēmieni | 29 |
Secinājumi un priekšlikumi | 32 | |
Literatūras saraksts | 34 |
Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru pētījumi ir ļoti nozīmīgi uzņēmējiem, piemēram, viena no pēdējām Nobela prēmijām ekonomikā ir piešķirta Danielam Kannemanam par to, ka viņš ir izpētījis, kā cilvēks rīkojas nenoteiktības apstākļos, un Vernonam Smitam par to, ka viņš izgaismoja lēmumu pieņemšanas procesu tirgū informācijas deficīta apstākļos. Šajā darbā gan netiks uzmanība pievērsta tik smalkām niansēm, bet gan parastam parēriņa tirgum, pircēja individuālajām īpašībām un pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesam.
Pircēji krasi atšķiras viens no otra ar vecumu, ienākumu līmeni, izglītību, gaumes. Tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem ir jāņem vērā šo faktoru ietekme pirkšanas procesa izvērtēšanā.…
Mārketinga speciālisti nevar izveidot un pamatot savu stratēģiju, ja nezin to, kas ietekmē tieši pircēju rīcību un kā to izdarīt. Tāpēc šī darba mērķis ir noskaidrot, kā pircējs rīkojas vizbiežāk, kādi motīvi viņu vada, un kā, protams, viņu varētu ietekmēt, lai panāktu viņa rīcību vēlamu konkrētajam uzņēmumam, lai viņš izvēlētos attiecīgo preci utt. Lai sasniegtu darba mērķi, tiek izvirzīti šādi uzdevumi: 1. raksturot pircēju kā personības tipu; 2. iztirzāt pircēja sociālā portreta elementus; 3. analizēt pircēja rīcību lēmumu pieņemšanā; 4. apskatīt pircēja lēmuma pieņemšanas posmus; 5. izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus.
