Evaluation:
Published: 12.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 1.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 2.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 3.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 4.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 5.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 6.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 7.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 8.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 9.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 10.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 11.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 12.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 13.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 14.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 15.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 16.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 17.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 18.
  • Research Papers 'Sociālais darbs ar garīgi atpalikušiem bērniem', 19.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Garīgās attīstības traucējumi    4
3.  Bērns ar garīgās attīstības traucējumiem    5
3.1.  Garīgās attīstības traucējumu cēloņi    7
3.2.  Kas nosaka garīgās attīstības traucējumus    7
4.  Sabiedrība un bērni ar garīgās attīstības traucējumiem    8
5.  Normalizācijas princips un aprūpes veidi    9
6.  Kā palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem    12
6.1.  Priekšnoteikumu, bez kuriem nav iespējama iemācīšanās    13
7.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem izpēte    14
7.1.  Nozīmīgākie bērna izpētes nosacījumi    14
7.2.  Ieteicamās pētīšanas metodes    15
8.  Sociālais darbs ar bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem    15
9.  Kur Latvijā meklēt palīdzību    16
  Secinājumi    18
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    19
Extract

Sabiedrībā pastāv zināms daudzums vairāk vai mazāk izstrādātu likumu kā indivīdam jāizturas. Šie likumi nosaka cilvēka uzvedības modeli un šī modeļa laušana tiek uzskatīta par nevēlamu. Bieži vien sastopamas parādības var būt nenormālas vai novirzītas no normas. Laist pasaulē bērnu invalīdu nozīmē pārkāpt šo viedokli par to, kas ir normāls, bet tas nenozīmē, ka vecāki ir slikti cilvēki- kā daudzi patiesībā ir uzskatījuši un vēl joprojām uzskata.
Sastopoties ar garīgi atpalikušiem cilvēkiem, daudzi kļūst nedroši un neveikli. Garīgi atpalikušie bieži šķiet esam citādi. Viņi izskatās neparasti, uzvedas īpatnēji, sarunājas skaļi, vai grūti saprotami, kustas neveikli. Jūs viņus nesaprotat un nezināt, kāda veida saskarsmi ar viņiem veidot. Ko viņi darīs nākamajā brīdī? Varbūt viņi izdarīs jums kaut ko nepatīkamu? Jūs mazliet uztraucaties un kļūstat dusmīgi uz cilvēkiem, kas liek jums justies nemierīgi. Mūsu bažīgo attieksmi pret cilvēkiem ar garīgām novirzēm nosaka daļēji tas, ka mēs zinām par viņiem ļoti maz. Patiesībā garīgi slimo ir diezgan nedaudz un garīgi atpalikušo – pat vēl mazāk.…

Author's comment
Atlants