Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 1.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 2.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 3.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 4.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 5.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 6.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 7.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 8.
  • Research Papers 'Iedzimtības un sociālās vides mijiedarbība personības attīstībā', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Iedzimtības, vides un personības skaidrojums   
3.  Cilvēka attīstības posmi   
4.  Personības attīstība   
5.  Jura Vidiņa uzskats par iedzimtību   
6.  N.L.Geidža un D.C.Berlinera uzskati par iedzimtības un vides ietekmi uz personības attīstību   
7.  Secinājumi   
Extract

Divus vides faktorus, kas pazemina izziņas spējas, ir viegli iedomāties: tie ir bērnu pamestība novārtā un vardabīga izturēšanās pret viņiem. Divi zinātnieki pētīja 413 pieaugušos, kuri bērnībā cietuši no sliktas izturēšanās un pamestības, un salīdzināja tos ar kontrolgrupu – 286 pieaugušiem bez šādas pieredzes. Abu grupu vecums bija caurmērā 28 gadi. Pat tad, ja vecums, dzimims, rase un sociālekonomiskais statuss tika respektēti, agrāk cietušie un novārtā pamestie jaunie cilvēki uzrādīja zemākas intelektuālas spējas un akadēmiskos sasniegumus. (82.-83.lpp N.L.Geidž/D.C.Berliners „Pedagoģiskā Psiholoģija)

7.Secinājumi
Pēc atrastās un izlasītās informācījas secināju, ka iedzimtības un vides ietekme ir vienlīdzīga, ka nevar atdalīt iedzimtību no vides un pateikt kura ir svarīgāka, jo abas ir vienlīdz nozīmīgas personības attīstībai. Mani pārsteidza tas cik liela nozīme personības attīstībai ir vides ietekme.

Author's comment
Atlants