Evaluation:
Published: 22.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Prozas, dzejas un lugas analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Prozas, dzejas un lugas analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'Prozas, dzejas un lugas analīze', 3.
Extract

Tēma ir pusaudža attiecības ar saviem ģimenes locekļiem.
Tēma ir aktuāla, jo ikviens dzīvē piedzīvo pusaudža vecumu, tas ir svarīgs posms, jo šajā laikā, manuprāt, veidojas cilvēka personība, uzskatu un vērtību sistēma. Lugā šī tēma ir parādīta ierastajā veidā – šo vecuma posmu raksturo konflikti ar ģimeni, saasināta reakcija uz apkārt notiekošo.
1.Konflikti.
Lugā var saskatatīt gan iekšējos, gan ārējos konfliktus.
Ārējie konflikti atklājas dialogos. Arī iekšejo konfliktu norises ir manāmas tēlu teiktajā.
Ārējais konflikts risinās starp Indru un Elvi, tas ir ļoti spraigs un izteikts, viņi nopietni strīdas viens ar otru.
Iekšejais konflikts saskatāms Elvī. Viņš vēlas būt jauks un saprotošs pret mammu, bet neizprot viņas rīcību un attieksmi, tāpēc sadusmojas. Viņš cenšas nekļūt nejauks un ass, cīnas ar sevi, taču beigās viņam nezdodas nomierināties un viņš iesaistās lielā strīdā.
3. Lugas fragmenta kompozīcija.
Ekspozīcija. Autore iepazīstina ar vietu un tēliem. Virtuvē atrodas vecāmāte ar mazdēlu Elvi
Sarežģījums. Sarežģījumu rada Elvja teiktais, ka viņš nav labs, ka uz viņu tikai kliedz. Tā tiek pavēstīts par konflikta esamību.
Kāpinājums. Elvis ar vecomāti runā par jūtām, mīlestību, par to, ka Elvim vajadzētu būt iecietīgākam pret mammu. Pārrodas Indra, Elvis vēlas ar viņu parunāt par tēvu.
Kulminācija. Starp Elvi un Indru izceļas liels strīds, viņš apvaino mammu tajā, ka viņa neinteresējas par viņu un Elu.…

Author's comment
Atlants