Evaluation:
Published: 17.12.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Bērni ar speciālām vajadzībām.Valodas traucējumi', 1.
  • Research Papers 'Bērni ar speciālām vajadzībām.Valodas traucējumi', 2.
  • Research Papers 'Bērni ar speciālām vajadzībām.Valodas traucējumi', 3.
  • Research Papers 'Bērni ar speciālām vajadzībām.Valodas traucējumi', 4.
Extract

Ja noteicošā ir kreisā puslode, bērnam skolā iekļauties ir vienkāršāk – viņš visu vairāk uztver ar dzirdi un redzi, jo šī puslode saistīta ar vārdu un skaitļu uztveri, spēju plānot loģiskā secībā.
Savukārt labā dominante palīdz bērnam domāt tēlaini, labāk veido valodas izpratni nekā uztver runātās un rakstītās frāzes, tāpēc šādiem pirmklasniekiem var rasties grūtības ar lasīšanu un rakstīšanu.
Dažreiz vecāki un skolotāji ne vienmēr saskata problēmas cēloni – bērns nespēj pareizi uzrakstīt vai izlasīt tāpēc, ka viņam ir valodas traucējumi – un neprasmi apzīmē ar slinkumu un nevēlēšanos mācīties, vai vēl ļaunāk, nosauc bērnu par garīgi atpalikušu, kam vieta tikai palīgskolā. Tā jau pirmajās klasēs, vardarbīgi uzspiežot bērnam valodas priekšmetu apguvi, tiek iedragāta viņa pašcieņa, radīti dažādi kompleksi un problēmas saasinās.…

Author's comment
Atlants