Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 1.
  • Summaries, Notes 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 2.
  • Summaries, Notes 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 3.
  • Summaries, Notes 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 4.
  • Summaries, Notes 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 5.
Extract

Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē jeb patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Cenu veidošanas koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cena ir galvenais elements, kas tiek izmantots, lai atbalstītu produkta kvalitātes pozicionēšanu.
Produktu cenu noteikšanas sešu soļu procedūra:
• Cenas noteikšanas mērķa izvēle – uzņēmums var izvēlēties sev piemērotāko mērķi šajā cenas noteikšanas laikā. Ja uzņēmums izvēlas izdzīvošanas mērķi, kas ir īstermiņa mērķis un ir atbilstošs situācijai, kad krasi mainās pieprasījums un tirgus ir preču piesātināts, kā rezultātā ir jānosaka zema produkta cena. Lai palielinātu pašreizējo peļņu, uzņēmumam ir jāaprēķina pieprasījums un izmaksas ar alternatīvām cenām un jāizvēlas tā cena, kura sniedz maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām. Uzņēmumi, kas vēlas ieņemt vadošo vietu tirgū nosaka zemāko cenu, pieņemot, ka tirgus ir jūtīgs pret cenu, tādā veidā tiek paaugstināta kopējā tirgus apgrozījuma daļa. Ja uzņēmuma mērķis ir ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā, ir jāpārliecinās, ka pietiekami lielam pircēju skaitam ir augsts pašreizējais pieprasījums, ir jānosaka cena, kas kompensē lielos izdevumus, jo šajā gadījumā noteiktā augstā cena norāda uz augsti kvalitatīva produkta tēlu ;
• Pieprasījuma noteikšana un pieprasījuma līkne norāda mijiedarbību starp alternatīvām cenām un pašreizējo pieprasījumu. Katra cena rada noteiktu pieprasījuma līmeni un parasti pieprasījums un cena ir apgriezti proporcionāli: jo augstāka cena, jo zemāks pieprasījums, taču šī proporcija ir savādāka, ja ir runa par prestižām precēm. Visupirms pieprasījuma noteikšanas procesā ir jānosaka, kas ietekmē jūtīgumu pret cenu un patērētāji ir mazāk jūtīgi pret cenu, ja produkts ir atšķirīgāks no pārējiem, augsta kvalitāte, ka tam nav aizvietotāju. …

Author's comment
Atlants