Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Pedagoģijas zinātņu sistēma', 1.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģijas zinātņu sistēma', 2.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģijas zinātņu sistēma', 3.
Extract

1. Pedagoģijas zinātņu sistēma ietver sevī vairākas patstāvīgas pedagoģiskas nozares:
• Vispārīgā pedagoģija
„ievadkurss pedagoģijas zinātņu sistēmā, raksturo cilvēku kā audzināšanas objektu un subjektu” (Zelmenis, 2000, 18)
„ pēta cilvēka audzināšanas vispārīgās likumsakarības, kas sekmē mūsdienās sabiedrisko un pedagoģisko parādību mijsakarību audzināšanā.” (Špona, Čehlova, 2004, 25)
„ izstrādā pedagoģiskā procesa teorētiskos un metodiskos pamatus visu tipu mācību un audzināšanas iestādēm. ” (Špona, Čehlova, 2004, 25)
• Metodoloģijas pamati
„ Pedagoģijas metodoloģija ir zinātniskas izziņas svarīgākie, vispārinātie teorijas principi, metodes un veidi (paņēmienu kopums)” (Špona, Čehlova, 2004, 36)
Pētniecība, kuras pētījumu metožu kopums ļauj attīstīt pedagoģijas teoriju prakses audzinošās darbības pilnveidošanai. (Špona, Čehlova, 2004, 38)
• Pedagoģijas vēsture
„ Pētī audzināšanas prakses un pedagoģijas zinātnes attīstības gaitu.” (Zelmenis, 2000, 15)
„ Raksturo skolu un izglītības stāvokli dažādos laikmetos dažādās valstīs.” (Zelmenis, 2000, 15)

Atlants