Evaluation:
Published: 29.03.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Not used
  • Research Papers 'Rīgas transports', 1.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 2.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 3.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 4.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 5.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 6.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 7.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 8.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 9.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 10.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 11.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 12.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 13.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 14.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 15.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 16.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 17.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 18.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 19.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 20.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 21.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 22.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 23.
  • Research Papers 'Rīgas transports', 24.
Extract

Ievads.

Šobrīd Rīga ir milzīga eiropeiska pilsēta ar ļoti sarežģītu un komplicētu transporta sistēmu, bet vai tas tā ir bijis vienmēr? Vajadzētu noskaidrot cik sena ir Rīgas sabiedriskā sistēma un kātā ir veidojusies. Šis referāts ir par to.


Latvijas dzelzceļš.

Tieši 130 gadu atpakaļ, 1861. gadā virs Baltijas plašumiem atskanēja pirmais lokomotīves svilpiens, kas paziņoja, ka Baltijas novadā ir sākusies dzelzceļu ēra. 1861. gada 25. septembrī tika oficiāli atklāta vilcienu kustība pa pirmo Baltijā uzbūvēto dzelzceļu starp Rīgu un Dinaburgu (Daugavpili) 217 km garumā. Bet līdz šim ievērojamam datumam bija garš un sarežģīts ceļš.
XIX gs. pirmajā pusē Baltijā ātros tempos sāka attīstīties rūpniecība, palielinājās lauksaimniecības produktu ražošana, preču apmaiņa ar iekškrievijas apgabaliem, kā arī preču eksports uz ārzemēm. Strauji augošais kravas pārvadājumu apjoms prasīja jaunu pieeju transporta problēmai, tāpēc ka kravas apgrozība Rīgas jūras ostā bija pilnīgi atkarīga no kuģniecības pa Daugavas un Lielupes upēm. Kravas pārvadājumi pa sauszemes ceļiem bija loti dārgi un tāpēc viņu nozīme bija tikai vietējos pārvadājumos. Upju kuģniecībai arī bija savi trūkumi. Jau 1849. gadā, Komiteja, kas bija nodibināta, lai izskatītu privāto sabiedrību priekšlikumus par dzelzceļu būvi Krievijā, ierakstīja savā žurnālā, ka Daugavas gultnes aizsērēšana ar katru gadu vairāk un vairāk apgrūtina kuģošanu un, it sevišķi, starp Jēkabpils un Kokneses pilsētām, kā arī Rīgas pievārtē.

Author's comment
Atlants