Author:
Evaluation:
Published: 12.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 1.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 2.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 3.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 4.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 5.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 6.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 7.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 8.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 9.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 10.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 11.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 12.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 13.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 14.
  • Research Papers 'Datu savākšanas metodes', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Dati un to veidi    4
2.  Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījuma metodes    5
3.  Dokumentu izpētes metode    7
4.  Aptauja    9
5.  Intervija    11
5.1.  Atvērtās jeb nestrukturētās intervijas    11
5.2.  Strukturētās intervijas    12
5.3.  Daļēji strukturēta intervija    12
5.4.  Padziļinātās intervijas    12
5.5.  Grupas intervijas    13
6.  Eksperiments    14
7.  Novērošana    15
  Secinājumi    17
  Izmantotās literatūras saraksts    18
Extract

6. Eksperiments
Eksperimentāla pētniecības procesa galvenā ideja ir pavisam vienkārša. Tas ir dabisks veids kā mācīties. Piemēram, ēdiena gatavošanā mēs varam ēdienam pievienot tējkaroti sarkanos piparus, tad divas tējkarotes un sagaršot atšķirību starp vienu tējkaroti un divām tējkarotēm piparu. Tas ir eksperiments. Tur nav nekas neparasts un šādu procedūru mēs visi izmantojam pa reizei. (6, 95)
Atkarībā no zinātņu nozares, var atšķirties arī eksperimentālās metodes. Sociālajās zinātnēs eksperimentā (eksperimentē ar cilvēkiem) parasti tiek veidotas vismaz divas eksperimentālās grupas – eksperimentālā un kontrolgrupa. Tas ir nepieciešamas, jo vienmēr pastāv dažādi blakusapstākļi, kurus nav iespējams neitralizēt un kas ietekmē rezultātu. Gan kontrolgrupa, gan eksperimentālā grupa tiek veidotas pēc iespējas līdzīgākas. Vienīgā atšķirība starp grupām ideālajā gadījumā ir tā, ka eksperimentālajā grupā pētnieks iedarbojas uz grupu, bet kontrolgrupā - nedara neko vai arī dara kaut ko „nekaitīgu”.

Author's comment
Atlants