Author:
Evaluation:
Published: 29.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 33 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 1.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 2.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 3.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 4.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 5.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 6.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 7.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 8.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 9.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 10.
  • Summaries, Notes 'Iekļaujošās izglītības terminu skaidrojums', 11.
Extract

Mācīšanās grūtības
Izpaužas kā pazeminātas bērna spējas saklausīt, domāt, lasīt, runāt, rakstīt, ievērot pareizrakstību vai izdarīt matemātiskus aprēķinus. Bērns var būt apdāvināts citās jomās, taču sekmes skolā dažos mācību priekšmetos ir viduvējas pamatprasmju apgrūtinātas apguves dēļ. Līdz ar to bērna spējas tiek vērtētas kā vājas un bieži vien neatbilst viņa patiesajām spējām. Jēdziens „mācīšanās grūtības” bieži tiek lietots kā sinonīms „mācīšanās traucējumiem.” ASV un Kanādā ar jēdzienu „mācīšanās traucējumi” (learning disability) parasti saprot traucējumus, kas skar dažādas akadēmiskās prasmes un to apgūšanu, ietverot spēju rakstīt, lasīt, runāt, klausīties, domāt vai apstrādāt informāciju. Turpretī Anglijā ar šo jēdzienu saprot vēl plašāka spektra traucējumus, ietverot garīgu atpalicību visās tās pakāpēs. [18] Mācīšanās traucējumi ir pasliktināta rakstpratība un/vai spēja veikt matemātiskus aprēķinus, mazāk izplatīti neverbālo iemaņu traucējumi, kas saistīti ar motoriku. Mācīšanās traucējumu pamatā ir atšķirīga informācijas uztvere un apstrāde smadzenēs. Daudzu šo bērnu inteliģence svārstās robežās no vidējas līdz pat izcilai un parasti viņi ir ļoti spējīgi kādā konkrētā jomā. Mācīšanās traucējumi tiek definēti dažādi, tomēr par visprecīzāko formulējumu tiek uzskatīts šis: “Mācīšanās traucējumi ir neirobioloģiskas izcelsmes problēma, kuras gadījumā cilvēka smadzenes darbojas vai arī to struktūra ir atšķirīga. Tas ietekmē vienu vai vairākus pamata procesus, kas iesaistīti runātās vai rakstītās valodas sapratnē vai lietošanā. Šī problēma var izpausties klausīšanās, domāšanas, runāšanas, rakstīšanas, pareizrakstības vai aritmētikas traucējumos. Eksperti uzskata, ka bērniem ar mācīšanās traucējumiem ir problēmas ar to, kādā veidā smadzenes apstrādā informāciju, kas savukārt rada grūtības mācību procesā”. [19] Mācīšanās traucējumi nav lipīga slimība, tie ir ģenētiski iegūti. Tas nozīmē, ka tos var pārmantot ar gēniem, gluži kā citas īpašības, ko mēs iegūstam no saviem vecākiem vai vecvecākiem. Ja bērnam ir mācīšanās traucējumi, iespējams, vēl kādam no viņa ģimenes locekļiem ir bijušas mācīšanās problēmas. Bērni ar mācīšanās traucējumiem ir izbrīnīti, uzzinot, ka vienam no viņu vecākiem skolā ir bijušas līdzīgas grūtības. Taču šodien bērniem ir vairākas priekšrocības. Mācīšanās eksperti zina daudz vairāk par to, kas mācīšanās laikā notiek cilvēka smadzenēs, un bērniem ir vieglāk saņemt nepieciešamo palīdzību. …

Atlants