Evaluation:
Published: 12.09.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 1.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 2.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 3.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 4.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 5.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 6.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 7.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 8.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 9.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 10.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 11.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 12.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 13.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 14.
  • Research Papers 'Retorika - runas māksla no antīkā laikmeta līdz mūsdienām', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Kas ir retorika un kā tā radusies?    4
  Runas māksla viduslaikos    6
  Publiskā runa 21. gs.    7
  Publiskās runas stili    8
  Runas mākslas kompetences    10
  Teksta loģiskā analīze    11
  Dikcija un vingrinājumi    12
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

SECINĀJUMI
Retorika ir viena no senākajām mākslām un zinātnēm, jo jau antīkajā pasaulē cilvēki novērtēja prasmi pārliecināt klausītāju ar vārdiem. Protams, ne katrs to prata, tādēļ jau runas māksla ir māksla, jo prasmīgie oratori tika pamanīti, izcelti un ieguva auditorijas simpātijas.
Cilvēkam, kas gatavojas uzstāties auditorijas priekšā, ir jābūt pārliecinātam un gatavam. Ir jāapzinās kas ir publika, kāpēc runa tiks teikta tieši viņiem, kas ir runas mērķis, kā tas tiks izpausts un arī ir jāatcerās kas esmu es pats. Lai tas viss ritētu veiksmīgi, ir iepriekš kārtīgi jāiepazīstas ar tekstu(it īpaši, ja tas nav paša rakstīts), jāizanalizē tas, jāsakārto tā, lai būtu pēc iespējas vieglāk uztverams klausītājam un nevienu mirkli nedrīkst par sevi šaubīties.
Tikpat svarīgi kā iepriekš sagatavot runu, ir nepieciešams tai sagatavot arī ķermeni. Lai runāt būtu vieglāk, ir regulāri jātrennē runas aparāts un visi pārējie nodarbinātie muskuļi. Regulārs treniņš atbrīvo no lieka sasprindzinājuma, mazinot arī uztraukumu.
Auditorijas atmiņā paliek ne tikai vārdi, ko orators ir teicis, bet arī viņa personīgā attieksme pret tekstu, ko var noprast pēc balss un viņa iekšējo sajūtu signāli, ko līdz klausītāja apziņai noved žesti, stāja un visa pārējā ķermeņa uzvešanās uzstāšanās laikā. To pašu runātājs var arī nolasīt no klausītājiem, jo publiskā runa ir abpusējs process, kuram jebkurā gadījumā ir kāda atgriezeniskā saite.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants