-
Latvijas Valsts zīmolēšana
2007. gadā visa gada garumā Latvijas institūts sadarbībā ar LR vēstniecībām ārvalstīs, LR AM Informācijas un sabiedrisko attiecību departamenta Informācijas nodaļu (FACTIVA monitoringa pārskats uz atslēgas vārda „Latvia”), kā arī interneta pieejamajiem resursiem
veica ārvalstu rakstošo mēdiju monitoringu par Latvijas publicitāti, apkopojot 360 publikācijas par Latviju, kopumā no 13 valstīm.
Ārējo pētījumu rezultāti liecina, ka Latvijas atpazīstamības līmenis ir ļoti zems visās valstij nozīmīgākajās jomās: kultūrā, vēsturē, politikā, valsts pārvaldē, zinātnē, ekonomikā, sportā utt. Pētījuma rezultāti norāda, ka Latvijas atpazīstamības rādītāji ir nedaudz augstāki sportā un valsts pārvaldē. Rakstošajos ārvalstu mēdijos dominējošs pārsvars ir aktualitātēm valsts politikā un ekonomikā.
Vietējo pētījumu rezultāti liecina, ka Latvijas sabiedrības uztvere Latvijas tēlu pasaulē visvairāk prezentē Latvijas sportisti, politiķi un augstas valsts amatpersonas, savukārt Latvijas ekonomiskā attīstība būtu vissvarīgākais instruments valsts tēla veidošanā.
Pēc Šveices veiktajiem pētījumiem tika konstatēts, ka dažas lietas, ko paši uzskatīja par pozitīvām, ārzemēs uztvēra negatīvi. Tas nozīmē, ka nevajag runāt tikai par to, kas patīk mums pašiem, neņemot vērā, kā to uztvers citi. Jārēķinās, ka pasaulē 80% cilvēku par Latviju neko nezina un negribēs zināt. Mums ir jādomā par tiem, kam Latvija interesē.
Pēc šo pētījumu veikšanas sākās strauja Latvijas tēla veidošana, kas pamazām vainagojas ar panākumiem, jo Latvijā ierodas vairāk tūristu, starptautiskās izstādēs mēs piesaistām pastiprinātu citu valstu interesi ar saviem jaunatklājumiem un izgudrojumiem, šobrīd mēs esam valsts, kas ar panākumiem ķepurojas ārā no smagas ekonomiskas situācijas, nevis bariņš cilvēku, kas paši nesaprot kā pārvaldīt savu valsti. Var teikt, ka, beidzot, kad esam piedzīvojuši lielu daļu negatīvo aspektu vienota valsts zīmola trūkuma dēļ, esam beidzot sākuši izmantot labi izveidota un pārdomāta zīmola pozitīvos aspektus.
…
Valsts, tā nav tikai vieta, kur cilvēki dzīvo, strādā, atpūšas, veido ģimeni. Valsts ir emocijas, cilvēki, daba, politika, mīti, tā ir vēsture un cerība uz nākotni. Tā ir vieta, kur, kur vēlas dzīvot, kur vēlas strādāt, uz kurieni vēlas ceļot, kur vēlas veidot savu ģimeni. Un ir ļoti svarīgi kā valsts attiecas pret saviem pilsoņiem, cilvēkiem, kuri tērē savu laiku un naudu tajā, kuri iegulda savas pūles un darbu lai celtu tās pašlepnumu, ekonomiku, koptu un saudzētu tās dārgumus. Valsts, tas ir tēls, zīmols, ko tā ir radījusi un turpina pilnveidot par sevi.