Evaluation:
Published: 07.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers 'Sākumskolas bērnu fizisko īpašību attīstība', 1.
  • Research Papers 'Sākumskolas bērnu fizisko īpašību attīstība', 2.
Extract

Fizisko attīstību iezīmē iedzimtība, bet sociālie apstākļi nosaka, vai iedzimtības potenciālās iespējas attīstīsies pilnīgi vai nē. Tātad ārējie apstākļi koriģē šīs iekšējās – iedzimtības programmas. Pie šiem regulējošiem apstākļiem pieder uzturs, klimats, dzīves apstākļi.
Latvijā pēdējos gados stipri pasliktinājušies sociālie apstākļi, un uzskata, ka šobrīd 90% bērnu dzīvo apstākļos zem iztikas minimuma. No 1990.g. līdz 1993.g. par 22% vairāk bērni jūtas neveseli. Uzskata, ka tikai 10,56% bērnu ir praktiski veseli, pārējiem bērniem sastopamas 1-7 novirzēm veselībā. Pēdējos gados Latvijā bērnu-invalidu skaits pieaudis 2 reizes.
Nelabvēlīgi apkārtējas vides apstākļi un piesārņojums ietekmē bērnu fizisko attīstību. Arī atmosfēras piesārņojums negatīvi ietekmē bērnu un pusaudžu attīstību. Fizisko attīstību aizkavē arī slikti paradumi: alkohols, smēķēšana, pēdējā laikā arī narkotiku un citu apreibinošu vielu lietošana.
Bērniem fiziskās īpašības būtiski vajadzētu attīstīt, sākot ar pirmajām klasēm. Atzīmē, ka bērniem no 8-12 gadu vecumam padodas visas kustības ar komplicētām koordinācijām, ja vien tas neprasa lielu spēku, izturību un ātrumu.…

Author's comment
Atlants