Author:
Evaluation:
Published: 12.09.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Ģimenes pavards', 1.
  • Essays 'Ģimenes pavards', 2.
  • Essays 'Ģimenes pavards', 3.
  • Essays 'Ģimenes pavards', 4.
Extract

Daudzo problēmu vidū, ar kādām mūsdienās sastopas vecāki, neatkarīgi no sociālā konteksta izceļas viena: atbilstoša bērnu sagatavošana pieaugušo dzīvei. Šodien lielākajā sabiedrības – gan attīstītajās, gan jaunattīstības valstīs – tradicionālo vērtību pagrimuma rezultātā bērni ir palikuši bez pastāvīgas un labvēlīgas vadības, un vecāki atklāj, ka nav gatavi sniegt atbilstošas atbildes. Jauno situāciju pasliktina tas, ka kļūst neskaidra patiesība par cilvēku, tā visa rezultātā sekss tiek uztverts kā ikdienišķa parādība. Šajā jomā sabiedrība un masu informācijas līdzekļi lielākoties sniedz bezpersonisku, izklaidējošu un bieži arī pesimistisku informāciju. Vēl vairāk - šī informācija neņem vērā dažādus bērnu un jauniešu veidošanās un attīstības posmus, līdz ar to veidojas sagrozīts, individuālistisks uzskats par brīvību, kurā nav dzīvības, cilvēciskās mīlestības un ģimenes pamatvērtību.
Tas ir dabiski un normāli, ka ģimene ir tā vieta, kur bērniem un jauniešiem māca žēlsirdības, mērenības, drosmes un šķīstības tikumus. Ģimene kā mājas baznīca ir bagātākā cilvēcības skola. Šī patiesība īpaši attiecas uz morālo un garīgo audzināšanu tādā delikātā jautājumā kā šķīstība: ģimenē saskaras tās fiziskie, psiholoģiskie un garīgie aspekti, pirmā brīvības pieredze un sociālo modeļu ietekme, dabiskais kautrīgums un iekāres, kas piemīt cilvēka miesai. Visi šie aspekti saistīti ar tajos ietverto cilvēka personas cieņu, kas aicināta sadarboties ar Dievu, un kurai tai pašā laikā raksturīgs nespēks.…

Atlants