-
Skolēnu peldētprasme
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | TEORIJAS DAĻA | 6 |
1.1. | Kas ir peldēšana un kā tā „radusies”? | 6 |
1.2. | Peldēšana un peldētprasme | 7 |
1.3. | Peldēšanas veidi | 8 |
2. | PĒTNIECISKĀ DAĻA | 11 |
2.1. | Anketēšanas aptaujas rezultāti | 11 |
SECINĀJUMI | 16 | |
IZMANTOTO INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 18 | |
PIELIKUMS | 19 |
SECINĀJUMI
Veicot literatūras un informācijas avotu izpēti par peldēšanu, tika iegūtas atziņas:
Peldēšanas sportam bija ļoti liela nozīme tautas veselības uzturēšanā. Tā attīsta un veicina plaušu un sirds darbību, vienā laikā veicot arī ļoti labvēlīgu ādas masāžu. (tēze par vēsturi)
Peldēšanas prasmi vislabāk var apgūt jau agrā bērnībā, kad kustību iemaņas cilvēks apgūst visātrāk un visprecīzāk.
Skolēnu peldētprasme ir atkarīga no dažādiem faktoriem. Piemēram, ģimenes ieradumi un nostājas, personīgajiem kompleksiem, apkērtējo vienaudžu attieksmes u.c.
No vienas 2. klases audzinātājas uzzināju, ka vienam bērnam vecāki pilnīgi aizlieguši piedalīties skolēnu peldēšanas apmācībās tikai tāpēc, ka abi šī bērna vecvecāki ir noslīkuši. Kopš tā brīža visai ģimenei ir bailes no ūdens un peldēšanas, un īpaši bērniem ir aizliegts peldēt un tuvoties ūdenstilpnēm. Ar personīgajiem kompleksiem ir domāts, ka sava ķermeņa nepilnības, kā arī liekais svars. Turpretī apkārtējo vienaudžu attieksme nereti ir negatīva tāpēc vien, ka konkrētajam cilvēkam kaut kas neizdodas tik ātri un labi kā pārējiem, tāpēc arī veidojas šī „apsmiešana” un apsmietā bērna bailes pret citu vienaudžu negatīvo attieksmi.
…
Zinātniski pētnieciskais darbs par skolēnu peldētprasmi. Teorijas daļā ir literatūras analīze par peldēšanu, tās priekšrocībām, trūkumiem, kā arī par peldēšanas veidiem. Darba paktiskajā daļā ir ietverta aptauja, tās analīze un secinājumi.