Author:
Evaluation:
Published: 21.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Jaunie izglītības mērķi un uzdevumi', 1.
  • Summaries, Notes 'Jaunie izglītības mērķi un uzdevumi', 2.
  • Summaries, Notes 'Jaunie izglītības mērķi un uzdevumi', 3.
Extract

1.mērķis SISTĒMU IZPRATNE
1.uzdevums – mācīties domāt sistēmiski (sakarības un parādības cēlonis-sekas, problēma-risinājums, novērotājs-novērojamais, vērtība-fakts, prāts-emocijas, lokāls-globāls utt. skatīt mijiedarbībā un daudzpusīgi).
Pats specifiskais mācību saturs (resp., mūzika) ir sistēmisks, un tā apguve nereti labāk padodas tad, ja piemīt sistēmiska domāšana. Tātad mūzika ir sakarību sistēma, kurā viss ir daudzpusīgi saistīts (laiks un telpa; uzbūve un ideja; autors, atskaņotājs un klausītājs; teorija un prakse; prāts un emocijas utt.). Audzēkņi to apgūst gan apzināti, gan neapzināti, taču augstākajā līmenī viņiem vajadzētu nonākt pie secinājuma, ka mūzikas sistēma ir arī visas pasaules sistēmas daļa (ja ne atspulgs).
2.uzdevums – izprast pasaules sistēmisko raksturu.
Pasaulē viss ir saistīts, un šī saistība ir sistēmiska. To pierāda arī pats mūzikas fenomens, ko audzēkņiem mācību procesā atklāj saistībā gan ar matemātiku, gan arhitektūru, gan valodu, gan vēsturi, gan psiholoģiju, gan medicīnu (terapiju), gan citām nozarēm.…

Author's comment
Atlants