Author:
Evaluation:
Published: 13.04.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Not used
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 1.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 2.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 3.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 4.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 5.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 6.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 7.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 8.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 9.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 10.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 11.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 12.
  • Presentations 'Andrejs Upīts "Peldētāja Zuzanna"', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Biogrāfija   
  Sižets   
  Varoņu raksturojums   
  Stāsta problēmas   
  Valoda un mākslinieciskā izsteiksme   
  Secinājumi   
Extract

Stāsta problēmas –
1. Ģimene ir “sašķirota” šķirās
2. Ģimene ir daudziem cilvēkiem parādā
3. Ģimene nemāk izaudzināt Alisi (nav strikti ne kripatinu)
4. Ģimene ir emocionāli nelīdzsvarota.
5. Ģimenes cilvēki nav atklāti viens pret otru

– Valoda un mākslinieciskā izteiksme:
1. Metaforas (“skuķam vējš pa galvu svilpo”)(diezgan bieži)
2. Epiteti (reti)
3. Salīdzinājums (“vecs kā pasaule...) (šad un tad)
4. Tiešā runa, pieklaīga
5. Alisei brīvā saruna valoda.

- Secinājums :
Upīša satīriskā komēdija, no vienas puses, izsmej pilsonisko sabiedrību, no otras,– ļauj to parādīt uz skatuves skatītājiem, kam tā vēl tikko bija bijusi dzīves realitāte pirmskara Latvijā, Mazliet vairāk kariķējuma, un var atskaitīties, ka luga iekļaujas socreālisma pamatprasībās par šķiru cīņas attēlojumu mākslā.

Author's comment
Atlants