Author:
Evaluation:
Published: 03.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 1.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 2.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 3.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 4.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 5.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 6.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 7.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 8.
  • Research Papers 'Vingrinājumi runas traucējumu novēršanai', 9.
Extract

Vingrinājumi pareizas runas veidošanai
Pirms logopēdiskā darba sākšanas bērnam jāpastāsta, kuru skaņu viņš izrunā nepareizi, vai neizrunā nemaz, un kāds ir šīs izrunas cēlonis, kā arī jāpaskaidro mācāmās skaņas pareiza artikulācija. Pieaugušajam ar bērnu jārunā laipni un mierīgi. Artikulācijas vingrinājumi jāizskaidro īsi, vienkārši un saprotami. Lūpu un mēles darbība jāparāda bērnam nesteidzoties vairākas reizes, kamēr viņš visu ir labi sapratis.


Skaņu pareizas izrunas veidošana iedalāma šādos posmos:
1.Runas aparāta sagatavošana pareizai artikulācijai;
2.Izolētas skaņas iemācīšana;
3.Skaņas izrunas zilbēs un vārdos;
4.Skaņas saklausīšana vārdos (vārda sākumā, vidū un beigās);
5.Iemācītās skaņas un nepareizi izrunātās skaņas atšķiršana;
6.Skaņas iekļaušana brīvajā runā.
Bērnu uztveres aktivizēšanai jāizmanto priekšmetu attēli un tematiskie attēli, dažādas galda spēles (Loto, domino, u.tt.). Bērnu runas kontrolei, kā arī pareizas izrunas vingrinājumiem ieteicami ieraksti magnetafona lentē.…

Author's comment
Atlants