-
Aktīvā mācību un audzināšanas prakse pirmsskolā
Evaluated!
Pirmajā prakses nedēļā vēroju bērnus un skolotāju darbībā. Šajā vecumā bērni ir ļoti kustīgi un emocionāli. Ātri zūd uzmanība, pārslēdzas uz kaut ko citu. Lai bērnus ieinteresētu, ir vajadzīga liela pacietība un pašiniciatīva. Bērni labprāt darbojas, ja pieaugušais atrodas blakus, jo bērniem ir vajadzīgs apstiprinājums viņu rīcības pareizībai. Kad bērni uzsāk jaunu darbību, viņi meklē skolotājas palīdzību, lai viņa parāda, kā pareizi rotaļāties. Skolotāja ar bērniem sarunājās lēnu, skaidri saprotamiem vārdiem. Vairākās nodarbībās bērni savas darbības pavadīja ar skaitāmpantiem, kas lika darboties viņu mazajām rociņām. Kopā ar skolotāju bērni lika gulēt lellītes, taisīja tām ēst, klāja gultiņas. Brīvajā laikā bērniem tika piedāvātas dažādas attīstošās rotaļlietas – piramīdas, trauciņi, kurus var ielikt citu citā, sedziņas, kurās var ietīt lelles. …
Savu praksi veicu pirmskolas izglītības iestādes 2.jaunākās grupā. Pati šeit strādāju pirmo gadu un pieredze vēl ir maza, tāpēc dažādas nianses un pārmaiņas mazu bērnu uzvedībā man joprojām ir atklājums. No rītiem katru bērnu es sagaidu uzrunājot vārdā: „Labrīt, mēs tevi ļoti gaidījām.” Tāpat vakaros atvadoties, es gandrīz vienmēr varu teikt: „Mums šodien bija laba diena. Es tevi rīt atkal gaidīšu.” Tas ir ikdienas rituāls, kas dod drošības sajūtu ne tikai bērnam, bet arī vecākiem. Strādājot ar bērniem, ievēroju, ka, lai ieinteresētu viņus darbam, vienmēr nepieciešams ieinteresējošais moments – kāda jauna rotaļlieta, grāmata vai kāds dabas objekts. Rotaļājoties ar bērniem, vienmēr jāatrodas viņiem blakus, lai jebkurā brīdī viņi var lūgt pieaugušā palīdzību vai apstiprinājumu savas rīcības pareizībai. Visu nodarbību laikā galvenā tēma bija – Pavasaris, kuru laikā bija viens mērķis: „Priekšstatu sniegšana par elementārām dabas norisēm pavasarī caur izjūtām un pozitīvu emocionālu pārdzīvojumu.” Darbojoties ar bērniem, centos būt mierīga, savaldīta, runāju ar viņiem lēnu un skaidri, lai viņi varētu uztvert teikto.
