-
Preču cenu izmaiņas ietekmējošie faktori preču realizācijas posmā mazumtirdzniecības veikalu tīklā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
I. | Literatūras analīze | 5 |
1.1. | Cena | 5 |
1.1.1. | Cenu veidošanas mērķi | 5 |
1.1.2. | Cenu veidošanas metodes | 6 |
1.1.3. | Cenu funkcijas, struktūra | 7 |
1.1.4. | Faktori, kas ietekmē cenu līmeni | 8 |
1.1.5. | Firmas reakcija uz konkurentu veiktajām darbībām cenu jomā | 9 |
1.2. | Inflācija | 10 |
1.2.1. | Inflācijas veidi | 10 |
1.2.1.1. | Pieprasījuma inflācija | 10 |
1.2.1.2. | Izmaksu inflācija | 11 |
1.2.1.3. | Privātā patēriņa un ražotāju cenu kāpums Latvijā | 11 |
1.2.2. | Inflācijas temps | 12 |
1.3. | Patēriņa preču grozs | 13 |
1.4. | Veikalu tīkla „X” 15 pieprasītāko preču saraksts | 15 |
1.5. | Uzņēmuma „X” apraksts | 16 |
II. | Praktiskā daļa | 17 |
2.1. | Pētījumā izmantoto metožu apraksts | 17 |
2.2. | Veikalu tīkla „X” 15 pieprasītāko preču cenas laika posmā no 2006.gada 1.decembra līdz 2007.gada 30.novembrim | 18 |
2.3. | Pētījumā iegūto datu analīze | 21 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantoto avotu saraksts | 30 | |
Anotācija | 31 | |
Annotation | 33 |
Veicot pētījumu, tika veikta literatūras analīze, kuras laikā tika gūtas teorētiskas zināšanas, kas ir cena, par tās veidošanas principiem, faktoriem, kas to ietekmē, kas noderēja izstrādājot pētījuma praktisko daļu.
Tika veikta sekundāro datu savākšana, apkopošana, kas izpaudās kā veikalu tīkla „X” pavadzīmju caurlūkošana, 15 pieprasītāko preču noteikšana, to cenu izrakstīšana pa mēnešiem.
Cenu izmaiņu aprēķināšanā tika izmantotas literatūras analīzē gūtās zināšanas, atrastās formulas. Lai aprēķinātu realizācijas cenas (ar uzcenojumu un PVN), tik izmantota šāda formula –
iepirkuma cena x 1,(uzcenojuma procents) x 1,18 (PVN)= realizācijas cena.
Pēc cenu aprēķināšanas, to izmaiņu aprēķināšanas, tika veikta analīze, salīdzināšana ar vispārējo vidējo cenu kāpumu.
Tālāk tika izveidotas tabulas, lai izanalizētu cenu struktūru pēc uzcenojuma un PVN pierēķināšanas iepirkuma cenām, tas ir, cik lielu daļu latos no realizācijas cenas sastāda uzcenojums, cik lielu PVN un cik lielu iepirkuma cena. …
Darbs par šo tēmu tika izvēlēts, jo, dzīvojot lauku ciematā, kur produktu un cenu izvēle nav plaša, jautājums par preču cenu paaugstināšanos ir ļoti aktuāls, it īpaši grupām, kam nav iespējams savus ienākumus palielināt, kā, piemēram, pensionāriem. Šis darbs varētu palīdzēt saprast, cik lielā mērā pie cenu celšanās vainojama izmaksu inflācija (t.i., veikala iepirkuma cenu pieaugums) un cik lielā mērā mazumtirdzniecības veikalu uzcenojuma pieaugums. Tēma arī šobrīd ļoti aktuāla, jo cenu kāpums satrauc ne tikai lauku iedzīvotājus.
