Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 1.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 2.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 3.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 4.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 5.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 6.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 7.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 8.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 9.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 10.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 11.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 12.
  • Research Papers 'Latviešu valodas attīstība, veidotāji un kopēji', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
  Valodas izveidošanās    2
  Literārās valodas attīstība    3
  Valodas kopēji un viņu devums    4
  Valodas likums    9
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
  Pielikums    11
Extract

Vienu no vecākajiem valodas izcelšanas skaidrojumiem, kas atspoguļo sava laika maldīgos uzskatus par dabu un cilvēku sabiedrību atrodam bībeles pirmajā daļā-vecajā derībā. Pirmās Mozus grāmatas 1. nodaļā stāstīts, ka Dievs ar vārdiem rada pasauli un cilvēku. Turpretī šīs pašas Mozus grāmatas 2. nodaļā rakstīts, ka Dievs rada pasauli un cilvēku ar darbu, klusējot un ka pirmais cilvēks Ādams saskaņā ar Dieva norādījumu dod nosaukumu visām dzīvnieku sugām. Dievs un pirmie cilvēki runā senebreju valodā. Ja valoda būtu Dieva dāvana vai iedzimta, tad maniem bērniem tulīt pēc piedzimšanas vajadzētu sākt runāt, taču tā nav. Cilvēki nepiedzimst ar gataviem jēdzieniem, ar valodas prasmi. Bērni, dzīvodami cilvēku kolektīvā, tikai pakāpeniski iemācās runāt. Pret hipotēzi, ka valoda it kā esot iedzimta, liecina arī tie gadījumi, kad zīdaiņus pieņem audzināšanā citas tautības cilvēki. Sasniedzot noteiktu vecumu, šie bērni sāk runāt audžuvecāku nevis savu vecāku valodā.…

Author's comment
Atlants