Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Filosofisko atziņu izpausmes izglītībā un audzināšanā', 1.
  • Summaries, Notes 'Filosofisko atziņu izpausmes izglītībā un audzināšanā', 2.
Extract

Laikmets, laika posms, filozofs vai filozofu skola
ANTĪKĀ FILOSOFIJA
Dēmokrits (ap 460. – 370. p.m.ē.)
Filosofiskās pamatidejas
- Viens no atomisma pamatlicējiem.
- Materiālista pasaules uzskata pamatā
ir viņa mācība par atomiem
- Demokrīts uzskatīja, ka
audzināšana cilvēkam dod trīs dāvanas: labi domāt, labi runāt, labi darīt.
- Ir kas kopējs starp dabu
un audzināšanu. Lūk, kas: audzināšana pārveido cilvēku un pārveidojot rada tam otru dabu.
Izpausmes audzināšanā un izglītībā
- Ne māksla, ne gudrība nav sasniedzama bez mācīšanās, bet
audzinot cilvēks kļūst labs, pateicoties vingrinājumiem.
- Audzināšana pārveido cilvēku un pārveidojot veido viņa „otru”
dabu. Laba rezultāta priekšnosacījums mācībās ir ne tikai skolotāja saprātīga darbība, bet arī skolēna pozitīvi motivēta attieksme pret mācībā.
- Bet, kad nepareizas audzināšanas vai sliktas sabiedrības dēļ
labo, bet mazāko daļu uzveic nelāgā, tad tādu cilvēku noniecina, saka: viņš padevies savai vājībai, viņš ir izlaidīgs. Tātad labais cilvēkā veidojas un attīstās audzināšanas rezultātā.
-Bērnu audzināšana – riskants pasākums, jo veiksmes
gadījumā par to tiek maksāts ar grūtu darbu un lielām rūpēm, bet neveiksmes gadījumā - nav lielāku bēdu salīdzinot ar šīm.




















Author's comment
Atlants