Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 1.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 2.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 3.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 4.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 5.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 6.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 7.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 8.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 9.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 10.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 11.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 12.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 13.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 14.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 15.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 16.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 17.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 18.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 19.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 20.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 21.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 22.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 23.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 24.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 25.
  • Research Papers 'Ieteicamās fiziskās aktivitātespirmsskolas vecuma bērniemar redzes traucējumiem', 26.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās, psihiskās un redzes attīstības īpatnības    5
1.1.  Fiziskā un psihiskā attīstība    5
1.2.  Redzes orgāna anatomija un fizioloģija    6
1.3.  Redzes orgāna funkciju attīstība    8
2.  Biežākie redzes traucējumi    11
2.1.  Tuvredzība (miopia)    11
2.2.  Tālredzība (hypermetropia)    11
2.3.  Vājredzība (ambliopia)    11
2.4.  Šķielēšana (strobisms)    12
2.5.  Nistagms    12
3.  Fizisko aktivitāšu nepieciešamības pamatojums un ieteicamās fiziskās aktivitātes bērniem ar redzes traucējumiem    14
3.1.  Pamatkustības    15
3.2.  Vispārattīstošie vingrinājumi    16
3.3.  Kustību rotaļas    18
3.4.  Vingrojumi acīm    19
  Secinājumi    21
  Literatūras saraksts    22
Extract

Kas ir veselība? Veselība ir pilnīgas fiziskas, garīgas un sociālas labklājības stāvoklis, nevis tikai slimības vai nespēka trūkums [PVO]. Tā nav absolūta vai taustāma lieta. Izpratne par to, ko nozīmē būt veselam, ir atšķirīga un šie uzskati var mainīties laika gaitā. Veselība ir viens no dzīvošanai nepieciešamajiem resursiem – bagātība indivīdam, sabiedrībai un cilvēcei kopumā. Daudzi par savu veselības stāvokli aizdomājas tikai sastopoties ar slimību, taču tad jau var izrādīties par vēlu. Lai no tā izvairītos, par veselību jārūpējas jau no mazotnes.
Mūsdienās daudzu bērnu veselības problēmas ir ļoti nopietnas. Arvien biežāk konstatē dažādas organisma sistēmu saslimšanas. Bieži sastopami arī redzes traucējumi, kurus laicīgi konstatējot var koriģēt.
Kurš atbild par vesela bērna audzināšanu? Mūsu sabiedrībā tradicionāli tiek uzskatīts, ka par bērna veselību atbild vecāki, pedagogi, un medicīnas darbinieki, bet pēc pilngadības sasniegšanas bērnam pašam jārūpējas par savu veselību. Šādas kolektīvās “atbildības” un kopīgā darba rezultāti pēdējos 30-40 gados ir sekojoši: praktiski veseli bērni mūsdienās ir 1-4% [23].
Cēloņi šīm saslimšanām ir visdažādākie. Viens no tiem – vāja fiziskā attīstība, kas radusies neaktīva dzīves veida, nepietiekošas ikdienas fiziskās slodzes rezultātā. Tā būtībā ir sabiedrības uzspiesta hipokinēzija. Lūk daži fakti: normālai bērna attīstībai un augšanai nepieciešams 17-22 tūkst. kustību diennaktī. Vairums bērnu realizē tikai 60-70% šīs vajadzības [23].…

Author's comment
Atlants