Evaluation:
Published: 20.02.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Naturālie skaitļi skolas matemātikas kursā', 1.
  • Research Papers 'Naturālie skaitļi skolas matemātikas kursā', 2.
  • Research Papers 'Naturālie skaitļi skolas matemātikas kursā', 3.
Extract

Sākumskolas matemātikas kursā mācāmā viela ir sakārtota koncentriski, vadoties pēc skaitļu lieluma. Katrā nākamajā koncentrā tiek paplašināts ne tikai skaitļu apjoms, bet arī jau pazīstamie jautājumi tiek aplūkoti pilnīgāk un dziļāk. Tādejādi pie viena un tā paša jēdziena skolēni atgriežas vairākkārt, un notiek automātiska atkārtošana, kas sākumskolā ir nepieciešama.
Vispirms tiek iepazīti pirmā desmita skaitļi. Bērni iemācās rakstīt, lasīt, saskaitīt, atņemt un salīdzināt šos skaitļus, noteikt to kaimiņus; iepazīties ar vienkāršākajām mērvienībām. Tā veidojas pirmie priekšstati par mērīšanu, svēršanu, pirkšanu un pārdošanu. Tad var risināt teksta uzdevumus, kurus arī paši iemācās izdomāt, piemēram, vērojot zīmējumus.
Uz lauka strādāja 4 traktori. 1 traktors aizbrauca atpūsties. Ko var aprēķināt?
Brālis nopirka 8 burtnīcas. Māsa – par 3 burtnīcām mazāk. Cik burtnīcu nopirka māsa?
Pamazām tiek atklāts, ka gan mērīšanai, gan pirkšanai un pārdošanai, gan, piemēram, dienu saskaitīšanai līdz vasaras brīvlaikam, ir nepieciešami lielāki skaitļi. Tiek apgūts otrais desmits, vēlāk pirmais simts. Bērni prot nosaukt visus divciparu skaitļus. Sākumā viņi saskaita un atņem apaļus desmitus.

Author's comment
Atlants