Author:
Evaluation:
Published: 02.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Produkta jēdziens', 1.
  • Summaries, Notes 'Produkta jēdziens', 2.
  • Summaries, Notes 'Produkta jēdziens', 3.
Extract

4. Kādas produkta iesaiņojuma koncepcijas var izvēlēties uzņēmumi?
Iesaiņojums ir ļoti nozīmīgs produkta elements, jo tas uzlabo produkta iezīmes. Galvenais iesaiņojuma mērķis ir pasargāt produktu no ārējās vides ietekmes, un otrādi, taču tam ir arī vairākas papildfunkcijas:
• informācijas sniegšana patērētājiem;
• likumdošanā noteikto prasību nodrošināšana attiecībā uz informāciju par produktu;
• palīdzība, lietojot produktu (atveramie riņķīši skārda kārbu vāciņos).
Kopumā pastāv septiņi gadījumi, kad mārketinga speciālisti tiek iesaistīti iepakojuma izveidē:
1) Jauna produkta vai tā uzlabojuma izlaišana
2) Uzlabot novecojušu/apnikušu iepakojumu
3) Produkta pārpozicionēšana, mainot tā sastāvu un/vai tā funkcionālo vai simbolisko labumu
4) Mērķa tirgus nomaiņa
5) Gadījumos, kad nepieciešams mazināt iepakošanas izmaksas
6) Likumu izmaiņu gadījumā
7) Kad kļūst pieejamas jaunas iepakošanas tehnoloģijas
Izvēloties preces iesaiņojuma veidu, vispirms ir jāizstrādā iesaiņojuma koncepcija, jānosaka, kāda nozīme iesaiņojumam būs attiecīgās preces liktenī. Iesaiņojums var, piemēram, saglabāt kādas noteiktas preces īpašības, celt uzņēmuma prestižu, ar savu neparastumu piesaistīt pircēja uzmanību, un tamlīdzīgi.

Author's comment
Atlants