• Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana ir cēlonis bērnu visatļautībai

     

    Essays2 Pedagogy

Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Essays 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 1.
  • Essays 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 2.
  • Essays 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 3.
  • Essays 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 4.
  • Essays 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 5.
Extract

Nav noslēpums, ka vislielākā visatļautība bieži ir vērojama tādās klasēs, kur skolotājs pa īstam netic savām tiesībām kaut ko aizliegt vai ir nepastāvīgs robežu noteikšanā, kā rezultātā robeža katru reizi ir jāmeklē no jauna. Ir būtiski būt konsekventam un veidot bērnos izpratni par noteiktām likumsakarībām – kādas būs noteiktas rīcības sekas. Rezultātā tas kļūs par pamatu gan brīvībai, gan atbildībai.
Kopsavilkumā es varu secināt, ka humanizāciju un demokrātiskuma principu ievēršanu var uzskatīt par cēloni bērnu visatļautībai. Idejas par ‘brīvību’ ir ļoti labas, bet tās ir realizējamas tikai kopā ar ‘robežu noteikšanu’. Tās ir būtiskas, jo demokrātiskuma principi tomēr ir divi – ne tikai katra indivīda brīvība, bet arī vienlīdzība. Nenospraužot robežas, šī vienlīdzība neīstenojas, jo viens sāk dominēt pār otru, otrs izdabāt vai pakļauties. Ir būtiski neaizmirst un ieaudzināt bērnos līdzāspastāvēšanas principu – izpratni par to, ka neatkarīgi no tā, kas tu esi un no kurienes tu nāc, visiem ir vienāda vērtība. Ja šis princips tiktu ievērots, tad ne tikai darbs klasēs kļūtu kvalitatīvāks un veicinātu individuālo attīstību, bet arī pasaule kopumā kļūtu labāka.

Author's comment
Atlants