-
Apgrozāmo līdzekļu krājumu ekonomiskā nozīme uzņēmējdarbībā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1.1. | KRĀJUMI KĀ LĪDZEKĻU GRUPA BILANCES AKTĪVĀ | 6 |
1.2. | KRĀJUMI UN TO VEIDI | 7 |
1.2.1. | IZEJVIELAS UN MATERIĀLI | 8 |
1.2.2. | NEPABEIGTIE RAŽOJUMI UN PASŪTĪJUMI | 9 |
1.2.3. | GATAVIE RAŽOJUMI UN PRECES PĀRDOŠANAI | 9 |
1.2.4. | AVANSA MAKSĀJUMI PAR PRECĒM | 10 |
1.3. | KRĀJUMU NOVĒRTĒŠANAS METODES UZŅĒMUMĀ | 11 |
1.3.1. | KRĀJUMU NOVĒRTĒŠANAS VIDĒJI SVĒRTĀ IZMAKSU (CENU) METODE | 16 |
1.3.2. | FIFO KRĀJUMU NOVĒRTĒŠANAS METODE | 17 |
I DAĻAS APKOPOJUMS | 19 | |
2.1. | UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 20 |
2.2. | IZVIRZĪTĀ PROBLĒMA | 21 |
2.3. | PROBLĒMAS RISINĀJUMI | 21 |
2.3.1. | APRĒĶINS, IZMANTOJOT VIDĒJO SVĒRTO METODI | 22 |
2.3.2. | APRĒĶINS, IZMANTOJOT FIFO METODI | 23 |
2.4. | REZULTĀTI | 23 |
II DAĻAS APKOPOJUMS | 25 | |
NOBEIGUMS | 26 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 27 |
KRĀJUMI UN TO VEIDI
Krājumi ietilpst uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu sastāvā. Krājumi ir apgrozāmie līdzekļi, jo tos var pārvērst naudas formā viena pārskata perioda laikā. Ne vienmēr bilances aktīvā ir šāda grupa. Ja uzņēmums pats neko neražo un arī nenodarbojas ar iepirkto preču tirdzniecību (piemēram, nodarbojas ar biznesa konsultāciju sniegšanu), šādam uzņēmumam apgrozāmo līdzekļu sastāvā vispār nebūs grupa “Krājumi”. Taču lielā ražojošā uzņēmumā šī grupa būs nozīmīga aktīvu sastāvdaļa, jo, lai nodrošinātu ražošanas procesu ar nepieciešamajām izejvielām un veikt to precīzu uzskaiti un kontroli.
Krājumi ir aktīvi, kas:
ir paredzēti pārdošanai;
atrodas ražošanas procesā;
materiāli vai izejvielas, kas tiks izlietotas ražošanai vai pakalpojumu sniegšanas procesā.
Uzņēmuma krājumu sastāvu ietekmē vairāki faktori:
uzņēmuma saimnieciskās darbības specifika;
uzņēmuma lielums un darbības apjomi.
Uzņēmuma saimnieciskās darbības specifika ir uzņēmuma darbības veids, proti, vai attiecīgais uzņēmums nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu, iepirkto preču tālāku tirdzniecību vai produkcijas ražošanu utt.
Visus krājumus var iedalīt divās lielās grupās atkarībā no tā, kāds ir to izcelsmes veids uzņēmumā:
pirktie krājumi (izejvielas, materiāli, pusfabrikāti, preces);
pašā uzņēmumā saražotie krājumi (materiāli, nepabeigtie ražojumi jeb pusfabrikāti, gatavie ražojumi). [6.]
…
Ievads. 1. analītiskā apskata daļa. Krājumi kā līdzekļu grupa bilances aktīvā. Krājumi un to veidi: IZEJVIELAS UN MATERIĀLI. NEPABEIGTIE RAŽOJUMI UN PASŪTĪJUMI. GATAVIE RAŽOJUMI UN PRECES PĀRDOŠANAI. AVANSA MAKSĀJUMI PAR PRECĒM. Krājumu novērtēšanas metodes uzņēmumā: KRĀJUMU NOVĒRTĒŠANAS VIDĒJI SVĒRTĀ IZMAKSU (CENU) METODE. FIFO KRĀJUMU NOVĒRTĒŠANAS METODE. 1. daļas apkopojums. 2. pētījumu un aprēķinu daļa. Uzņēmuma raksturojums. Izvirzītā problēma. Problēmas risinājumi: APRĒĶINS, IZMANTOJOT VIDĒJO SVĒRTO METODI. APRĒĶINS, IZMANTOJOT FIFO METODI. Rezultāti. 2. daļas apkopojums. nobeigums .
