Author:
Evaluation:
Published: 10.07.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 1.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 2.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 3.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 4.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 5.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 6.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 7.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 8.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 9.
  • Research Papers 'Ātrā kredīta reklāmas ētiskums', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  ĀTRĀ KREDĪTA JĒDZIENA SAPRATNE    4
  Ātrā kredīta nosacījumi    4
  REKLĀMAS DALĪBNIEKS CERĒJIS UZ PROCENTU ATLAIDĒM    5
  “INCREDITGROUP” VEIDOTĀS REKLĀMAS ANALĪZE    6
  SECINĀJUMI    7
  IZMANTOTO AVOTU, TEORĒTISKĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    8
Extract

SECINĀJUMI
Protams, ka nebanku kredīti tiek izmantoti tad, kad cilvēkam ir nepieciešami finanšu līdzekļi ātri, protams, ņemot vērā, ka pensionāri ir šajā kategorijā, kuriem var rasties pēkšņi izdevumi, viņiem ir nepieciešami šādi instrumenti, ar kuriem var šos izdevumus segt.
Bezatbildīgo aizņemšanos un lielo parādsaistību skaits aizvien ir augsts, tas kļuva par vienu no iemesliem arī Saeimā skatītajām izmaiņām likumā, kas vēl vairāk iegrožos ātro kredītu kompānijas. Atbildes reakcija no ātro kredītu nozares bija agresīva reklāma, kurā valstij un Patērētāju tiesību un aizsardzības centram tiek pārmests, ka tiek ierobežota godīga uzņēmējdarbība. Šī reklāma gluži tāpat kā “cīņa par brīvību” salīdzinājums pievērsa sabiedrības uzmanību un cilvēki sāka runāt par to, cik tad patiesi nabagi ir šie kredītdevēji.
Tomēr fakti runā paši par sevi - ātro kredītu devēju peļņa aug apskaužamā ātrumā. Pēdējā gadā “4Finance”, kam pieder kredītfirmas “smscredit”, “vivus.lv”, “ondo.lv”, ir nopelnījusi 36 miljonus, un ierobežojumi nozīmētu zaudēt daļu no šiem miljoniem.
Tiesa gan, šī reklāma nonāca Patērētāju tiesību aizsardzības centra redzeslokā un tika pakļauta izvērtēšanai, un šoreiz reklāmu izplatīšanu medijos tika lūgts pārtraukt.
Atbilstoši darba mērķim tiek secināts, ka biežāk ātrā kredīta reklāmas nav ētiskās jeb mudina, bet arī maldina.
No cilvēku pieredzes var arī apgalvot, ka ātrā kredīta reklāma sniedz tādu ātrā kredīta tēlu, lai pievērst uzmanību, bet par pārējiem sīkumiem reklāmā nav minēts nekas. Tādējādi, ātrā kredīta verbālais tēls reklāmā nav ētiskais un patiess, tas vienkārši mudina, bet nestāsta.
Kā piezīme, varu minēt to, ka nedrīkst vainot ātrā kredīta sniegšanas kompānijas, jo reklāmas pamatprincips un arī mērķis ir mudināt, nevis stāstīt.

Author's comment
Atlants