Author:
Evaluation:
Published: 19.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 1.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 2.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 3.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 4.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 5.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 6.
  • Research Papers 'M.Montesori ieguldījums bērnu sensorajā attīstībā', 7.
Extract

M. Montesori izveidoja unikālu bērna pašattīstības sistēmu speciāli sagatavotā attīstošajā vidē. Katra vides daļa veido didaktisko slodzi. M. Montesori izstrādāja milzīgu skaitu didaktisko materiālu, kuri pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērniem attīsta sensorās sajūtas, domāšanu, uzmanību, atmiņu, gribu, runu, atver pasauli caur roku darbu un jūtu skaidrību.
M. Montesori mūs pārsteidz ar atklājumu, ka bērns līdz trīs gadu vecumam neapzināti apgūst apkārtējo pasauli un tad pakāpeniski pāriet uz apzinātu uztveri. Šī pāreja notiek ar kustību palīdzību. Kad bērns sāk pārvietoties, viņa prāts neapzināti jau ir uztvēris apkārtējo pasauli. Bērns sāk darboties apzināti. Ja pavērojam gadu vai divus vecu bērnu, tad redzam, ka viņš nepārtraukti kaut ko dara. Darbojoties ar rokām, viņš īsteno to, ko jau ir uztvēris agrāk. Apzinot apkārtējos priekšmetus it kā rotaļas veidā, bērns vēlreiz atkārto gūtos iespaidus. Šāds „darbs”, kas vienlaicīgi ir arī rotaļa, liek viņam apzināties un veidot sevi. Viņš attīsta sevi, izmantojot rokas kā cilvēka prāta instrumentu.…

Author's comment
Atlants